اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان زیباسازی شهرداری کرج:

ساخت و سازها از فرهنگ معماری ایرانی دور شده است

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی سازمان زیباسازی شهرداری کرج گفت: در چند سال اخیر ساخت و سازها در کشور از فرهنگ معماری ایرانی دور شده و این امر تاثیر منفی در زیباسازی شهرها داشته است.

ساخت و سازها از فرهنگ معماری ایرانی دور شده است

پیمان بضاعتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: معماری در طول ادوار گذشته همواره به عنوان یک هنر مطرح بوده و معماران هنرمندانی بودند که با ظرافت و حساسیت خاصی اقدام به این کار می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروزه با رشد علومی مانند جامعه‌شناسی و روانشناسی شاهد هستیم که متخصصان این علوم بر لزوم زیباسازی شهرها و اماکن عمومی تاکید داشته و معتقدند که این مهم تاثیر بسیاری در رفتار و عملکرد اجتماعی شهروندان دارد.

معاون فنی و عمرانی سازمان زیباسازی شهرداری کرج با بیان اینکه راه‌اندازی و فعالیت این سازمان با هدف رعایت اصول معماری در ساخت‌ و سازها و پروژه‌های عمرانی بوده، گفت: برای تحقق این مهم توجه ویژه‌ای از سوی مدیریت شهرداری کرج به ویژه در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی در معابر اصلی وجود داشته و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای صحیح و اصولی شاهد به بار نشستن برنامه‌های خود باشیم.

بضاعتی‌پور با بیان اینکه معماری ایران دارای پیشینه‌ای غنی بر گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی است، عنوان کرد: در چند سال اخیر ساخت و سازها در شکور از فرهنگ معماری فوق دور شده و این امر تاثیر منفی در زیباسازی شهر داشته است.

وی اضافه کرد: برای رفع این پدیده منفی، نیازمند بهره‌مندی از فرهنگ غنی معماری ایرانی و اسلامی هستیم تا بازهم شاهد شاهکارهای هنری در کشور باشیم.

معاون فنی و عمرانی سازمان زیباسازی شهرداری کرج با بیان اینکه این سازمان از طرح‌های عمرانی به ویژه در حوزه ساختمان‌سازی که بر اساس اصول معماری ایرانی – اسلامی باشند، حمایت خواهد کرد، افزود: تلاش ما این است که با پیگیری جدی طرح‌های فوق در آینده نزدیک شاهد تحقق برنامه‌های زیباسازی در محیط شهری بوده و خدمت دیگری به شهروندان کرجی ارائه کنیم.

بضاعتی‌پور در پایان اذعان داشت: برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه داریم که اطلاع‌رسانی لازم به زودی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول