اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی شکایت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی

دستور تخریب ساخت و ساز غیر مجاز منطقه تاریخی توس صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به شکایت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی، دستور تخریب ساخت و ساز غیر مجاز منطقه تاریخی توس صادر شد.

دستور تخریب ساخت و ساز غیر مجاز منطقه تاریخی توس صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، مجتبی رجایی‌خراسانی اظهار کرد: در پی شکایت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی دستور تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه تاریخی توس از سوی دادگاه صادر شد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در پی احداث بنایی سه طبقه در عرصه اثر تاریخی آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی این اداره‌کل شکایت‌نامه‌ای را از مالک بنا تنظیم و به دادگاه تسلیم کرد.

وی اظهار داشت: به دنبال اعلام این شکایت، تحقیقاتی از سوی دادگستری صورت گرفت که در نهایت سبب صدور حکم تخریب بنا از سوی دادگاه شد.

رجایی خاطرنشان کرد: به موجب این حکم که در دادگاه بدوی صادر شد مالک علاوه بر رفع آثار تخلف به تحمل سه ماه و یک روز حبس نیز محکوم گردید.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی یادآور شد: نگهبانی از حریم تاریخی از وظایف ذاتی میراث فرهنگی است که با حساسیت تمام و در چارچوب اختیارات قانونی از سوی این اداره‌کل پی‌گیری می‌شود.

رجایی خاطرنشان کرد: در پایان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌رضوی وظیفه خود می‌داند تا از قاطعیت و سرعت عمل دستگاه قضا قدردانی کند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول