اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب مقام نخست فارس در کیفیت ساخت و ساز

خبرگزاری فارس: در چهارمین همایش کشوری مقررات ملی ساختمان، استان فارس توانست برای سومین بار پیاپی مقام نخست در کیفیت ساخت و ساز در کل کشور را به دست آورد.

کسب مقام نخست فارس در کیفیت ساخت و ساز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، در چهارمین همایش مقررات ملی ساختمان که در تهران و با حضور جمع کثیری از مسئولان کشوری برگزار شد، استان فارس توانست برای سومین بار پیاپی مقام نخست در کیفیت ساخت و ساز در کل کشور را به دست آورد و در ارزیابی‌های دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی مقام برتر را به خود اختصاص دهد و هم‌چنین جایزه کیفیت برتر ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان را دریافت کند.

هوشنگ عشایری قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در همایشی که در تهران و در این مورد برگزار شد، به عنوان سخنران این مراسم به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: در استان فارس ما این آمادگی را داریم که به عنوان استان پایلوت، نظام جامع مهندسی کشور را تدوین و در این زمینه پیشقدم شویم.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: هم‌چنین پیشنهاد می‌دهیم به طور مجدد دبیرخانه همایش مقررات ملی ساختمان به فارس برگردد چراکه این استان در زمینه مقررات ملی ساختمان سال‌ها پیشتاز است.

عشایری افزود: استان فارس از سال 88 تاکنون در بحث رعایت مقررات ملی ساختمان و کیفیت ساخت و ساز سه مرتبه مقام نخست را به دست آورده که امیدواریم بتوانیم با تداوم نظارت عالیه بر ساخت و ساز کماکان این برتری را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: مقررات تدوین شده ملی ساختمان به خودی خود متضمن ارتقای کیفیت ساختمان‌ها نیستند بلکه در کنار آن وضع و اجرای ضوابط کنترلی مانند نظارت عالیه بر روند اجرای ساخت و سازها و کنترل عوامل اجرایی و بررسی عملکرد دستگاه‌های مربوطه، ضمانت‌های اجرای مقررات وضع شده را فراهم می‌آورند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز در این مورد اظهار داشت: در زمینه ساخت مسکن مهر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد به صورت ویژه برای ناظران و دست‌اندرکاران ساخت و ساز و هم‌چنین نظارت عالیه مستمر از پروژه‌های مسکن مهر توانستیم کیفیت ساخت این پروژه‌ها را به صورت قابل توجهی افزایش دهیم.

محمد بهاروند افزود: این کیفیت آن‌قدر افزایش یافت که حتی به اذعان بسیاری از کارشناسان از سایر پروژه‌های ساختمانی در سطح شهرهای استان نیز بهتر است.

در ادامه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این مورد تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی فارس با بهره‌گیری از اجرای طرح جامع آسیب‌شناسی صنعت ساختمان موفق شد برای سومین بار پیاپی مقام نخست کیفیت ساخت و ساز را از آن خود کند.

مهرداد راستی افزود: این اداره کل در نظر دارد با استفاده از تجارب و اطلاعاتی که به دست آورده، تصمیماتی راهبردی و کلان را در این حوزه اتخاذ کند تا مشکلات موجود در ساخت و ساز استان برطرف شود.

راستی در پایان گفت: بهبود کیفیت ساختمان‌سازی برای این اداره کل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این موضوع با جان انسان‌ها سر و کار دارد، به همین دلیل نیز همیشه حساسیت‌های بسیاری را در بحث‌های نظارت بر اجرا اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول