اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

تالاب بین‌المللی گاو‌خونی در حال نابودی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: اگر چه تالاب گاوخونی اصفهان به عنوان یک تالاب بین‌المللی معرفی شده اما در حال حاضر این تالاب در حال نابودی است.

تالاب بین‌المللی گاو‌خونی در حال نابودی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ساماندهی و برطرف شدن مشکل آلودگی هوای اصفهان به اختصاص اعتبارات خاص و ویژه نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان از عملکرد احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان رضایت کامل دارند، ادامه داد: حساسیت وی در حوزه محیط زیست و تشکیل کارگرو‌ه‌های مختلف در زمینه مباحث زیست محیطی حاکی از این موضوع بوده و حوزه محیط زیست طی سال‌های گذشته با رشد و ارتقای چشمگیری مواجه بوده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از نظر استقرار صنایع از استان‌های اشباع شده به شمار می‌رود، ادامه داد: مسئولان استانی با توسعه استان در زمینه‌های مختلف مخالف نیستند اما توسعه پایدار باید با رعایت شاخص‌ها و استاندارد‌های زیست محیطی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت واحد‌های صنعتی باید با رعایت شاخص‌های زیست محیطی صادر شود، تاکید کرد: استان اصفهان به عنوان قطب نخست صنعت کشور به شمار می‌رود و اصفهان زباله‌دان صنایع قدیمی و خارج از رده سایر کشور‌ها نیست.

صمصام شریعت با بیان اینکه اصفهان به دنبال استقرار صنایع دست دوم و آلاینده نیست، افزود: اگر چه توسعه صنعت و اشتغال از اهمیت بسیاری برخوردار است اما نمی‌توانیم با استقرار صنایع دست دوم و آلاینده به توسعه صنعت و اشتغال بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به منظور توسعه صنعت و اشتغال به صنایع جدید، مدرن و غیرآلاینده نیاز دارد، بیان داشت: نیروگاه‌ها باید سوخت خود را تغییر بدهند و به جای سوخت مازوت، از گاز استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب تالاب گاوخونی اصفهان گفت: اگر چه تالاب گاوخونی اصفهان از حدود 10 سال گذشته تاکنون به عنوان یک تالاب بین‌المللی معرفی شده اما در حال حاضر این تالاب در حال نابودی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از حدود 10 سال گذشته تاکنون هیچ آبی به این تالاب نمی‌رسد، اظهار داشت: مشکلات و معضلات موجود در این زمینه باید با استفاده از راهکار‌های مناسب ساماندهی شود و این تالاب نباید به صورت کلی از بین برود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول