اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار تولمات صومعه‌سرا:

روستاهای حاشیه تالاب صومعه‌سرا کمبود آب شرب دارند

خبرگزاری فارس: بخشدار تولمات صومعه‌سرا گفت: تعداد زیادی از روستاهای حاشیه تالاب صومعه‌سرا از کمبود آب شرب سالم رنج می‌برند.

روستاهای حاشیه تالاب صومعه‌سرا کمبود آب شرب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حکمت توفیقی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان در راستای فرارسیدن ایام تعطیلات و آغاز سفرهای تابستانی اظهار کرد: تولمات دارای قابلیت‌ و توان منحصر به ‌فردی در بخش‌های مهم گردشگر پذیر صومعه‌سراست.

وی باقلاکش و سیاه درویشان را از مهم‌ترین روستاهای هدف گردشگری بخش تولمات صومعه‌سرا دانست و افزود: بسیاری از روستاهای بخش تولمات در حاشیه تالاب بین‌المللی قرار گرفته‌اند که در توسعه فضای گردشگری و کشاورزی مستعد هستند.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به روستاهای گردشگری توجه بیشتری داشته باشند، یادآور شد: توجه مضاعف به مناطق گردشگرپذیر و دارای موقعیت‌های طبیعی جذاب موجب توسعه و آبادانی بیشتر می‌شود.

وی به برخی از برجسته‌ترین مشکلات کنونی بخش تولمات صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: بسیاری از این مشکلات با وعده‌های مسئولان قرار بود اصلاح‌سازی شود که تاکنون محقق نشده است.

توفیقی قطع مکرر برق منازل خانوارهای روستایی بخش حاشیه تالاب را از جمله این مشکلات برشمرد و تصریح کرد: این قطعی‌ها به ویژه در ایام تابستان به اوج خود رسیده و موجب رنجش مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران اداره برق صومعه‌سرا بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: با وجود تمام تلاش‌ها، هرگز نمی‌توان نسبت به خواست و دغدغه‌های مردم که رفاه کامل است، بی‌اعتنا بود.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا، بحث نظافت، کم‌فروشی و یا گرانفروشی نانوایان و عدم برخورد جدی با متخلفان این گروه صنفی و کمبود آب شرب روستاییان بخش تولمات را از دیگر موارد شکایت‌های مردمی ذکر کرد.

وی یادآور شد: در بیشتر موارد با متخلفان پخت نان برخورد قاطع و جدی صورت نگرفته و آنها به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

این مسئول با اشاره به کمبود آب شرب در برخی روستاهای حاشیه تالاب صومعه‌سرا بیان کرد: روستاهای گوراب‌، نرگستان، صیقلان و لاکسار از جمله مناطقی هستند که مشکل آب شرب سالم دارند.

به گفته توفیقی اغلب روستاهای تولمات دارای مشکل کمبود آب شرب در مسیر پروژه آب یک‌هزار روستا قرار دارند اما هنوز اهالی از وضعیت کمی و کیفی آب نوشیدنی خود ناراضی هستند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی در استقرار پایگاه اورژانس تولمات اذعان کرد: دکل این پایگاه اورژانس اواخر سال گذشته آماده شد و طبق توافق قبلی قرار بود استقرار این پایگاه در ایام نوروز صورت گیرد که تاکنون محقق نشده است.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا مسیر پیربازار به ضیابر را یکی از محورهای پرتردد دانست و یادآور شد: استقرار پایگاه اورژانس در راستای کنترل اوضاع ترافیکی و صحنه‌های حادثه‌خیز و اقدام به‌ موقع در هنگام بروز سوانح ضروری است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول