اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد:

حفاظت از تالاب بین‌المللی میانکاله در اولویت است/ رشد 45 درصدی بارگیری در بزرگ‌ترین بندر شمال

خبرگزاری فارس: مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: حفاظت از تالاب بین‌المللی میانکاله در اولویت مدیران این بندر است.

حفاظت از تالاب بین‌المللی میانکاله در اولویت است/ رشد 45 درصدی بارگیری در بزرگ‌ترین بندر شمال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، ‌سید علی نعیمی در جمع اعضای هیئت مدیره، کادر فنی و تخصصی شرکت‌های مهندسان مشاور فعال در مازندران که از بندر امیر آباد بازدید کردند از این بندر به عنوان تنها بندر نسل سوم کشور که به مرحله تولید و توزیع رسیده است، یاد کرد.

وی گفت: این منطقه ویژه اقتصادی با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری بزرگ‌ترین بندر صادراتی شمال کشور و تنها بنگاه اقتصادی منطقه است که بدون هیچ‌گونه مشکل زیست محیطی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

‌ نعیمی با ارائه گزارشی جامع فعالیت‌های زیست محیطی بندر را نه تنها عامل بازدارنده در توسعه ندانست و از آن به عنوان عاملی موثر در رشد و پیشرفت این منطقه یاد کرد از رشد 45 درصدی تخلیه و بارگیری از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یادآور شد: اگر چه بندر امیرآباد به عنوان بندر پایلوت و پیشرو در بین بنادر کریدور شمال، جنوب و کریدور تراسیکا است بلکه حجم بالایی از مبادلات تجاری کشورهای حاشیه دریای خزر (CIS ) از این بندر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با تمام این شرایط ما همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و حفاظت از محیط زیست منطقه و در راس آن تالاب بین‌المللی میانکاله را در اولویت قرار داده‌ایم.

رئیس جامعه مهندسان مشاور استان مازندران نیز در این نشست بیان داشت: جامعه مهندسان مشاور استان مازندران با عضویت 76 شرکت فعال با هدف بومی‌سازی خدمات مهندسی از سال 84 آغاز به کار کرده و با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای بکارگیری مشاوران در تمام زمینه‌ها شاهد مشارکت هرچه بیشتر این جامعه در فرایندها خواهیم بود.

محمد میرزایی بر لزوم حضور مشاور در پروژه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: مشاوران بومی با توجه به نزدیکی به پروژه‌ها بهترین گزینه برای نظارت بر پروژه‌ها هستند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول