اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

حرکت فضای آموزشی کشور در مسیر تربیت دینی مطلوب است

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش و پایگاه‌های نماز جمعه در کنار هم تربیت دینی و اجتماعی جامعه را انجام می‌دهند و در این مسیر عملکرد خوبی داشته‌اند.

حرکت فضای آموزشی کشور در مسیر تربیت دینی مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک گردهمایی ائمه جمعه، مدیران حوزه علمیه و آموزش و پرورش با موضوع ارتقای سطح همکاری اظهار داشت: امروز شاهد رشد شکوفایی دینداری و دینمداری در بین نسل جوان هستیم که همین حرکت حاصل برگزاری نمازهای جمعه‌ است.

وی تصریح کرد: اکثریت شرکت‌کنندگان در نماز جمعه طیف جوان هستند و این نشان‌دهنده این است که فضای آموزشی ما به خصوص آموزش و پرورش و پایگاه‌های نماز جمعه در کنار هم تربیت دینی و اجتماعی را انجام می‌دهند.

سرپرست استانداری همدان اذعان کرد: هر چقدر این دو پایگاه در کنار یکدیگر همکاری کنند افق امید و امیدواری ایجاد و در بین نسل جوان پررنگ‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد: یک قسمت تربیت به خانواده بر می‌گردد و ما باید نهایت سعی خود را برای همکاری تمام سازمان‌هایی را که برای بحث تربیت تلاش می‌کنند کرده و زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

فامیل‌کریمی عنوان کرد: زاویه‌ای که باید شناسایی و بررسی شود بحث امید و امیدواری است که هر روز آن را باید در نسل جوان و نوجوان تقویت کنیم.

امام جمعه همدان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: انبیای الهی برای تربیت انسان آمدند و انسان نیز در این عرصه، موجودی است که صرفاً برای شناخت و معرفت آفریده شده و در سایه همین تعلیم و تربیت نیز انسان به معلم تبدیل شد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: حوزه‌های علمیه ما مدیون آموزش و پرورش سالم است و این دو خدمات متقابل به هم ارائه می‌دهند اما خدمت حوزه علمیه به آموزش و پرورش ابعاد وسیعی دارد.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم طلاب را طوری تربیت کنیم که از سطح ابتدایی برای تربیت دانش‌آموزان وارد شوند نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند و می‌توانند روشنگری کنند.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش گفت: یک دبیر متعهد و متدین روح حیات طیبه، تقوا و فضیلت را در کالبد بی‌جان دانش‌آموز تزریق می‌کند و این بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول