اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد

تربیت دینی محور فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین بر لزوم علاقه‌مند کردن زندانیان به مباحث دینی و قرآنی تأکید کرد و گفت: محور فعالیت‌های ما تربیت دینی است.

تربیت دینی محور فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در نشست با روحانیون و مبلغان دینی زندان‌های استان گفت: خلأهای دینی بیشترین عامل بروز جرائم است و برای کاهش آن نیازمند برنامه‌ریزی قوی درجامعه هستیم.

مدیرکل زندان‌های قزوین عنوان کرد: وظیفه و رسالت فرهنگی در زندان‌ها بسیار سنگین است، مبلغان دینی با جماعتی کار می‌کنند که بیشتر آنها به‌علت ضعف در باورهای مذهبی مرتکب جرم شده و درحال حاضر نیاز مبرم به دریافت آموزه‌های دینی دارند.

وی خطاب به روحانیون اظهارداشت: دین درمانی روش مؤثری برای جلوگیری از ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی است.

فراست‌طلب افزود: درمان دینی ارتباط انسان را با آفریدگار مستحکم‌تر کرده و او را به پذیرش تعهد و قبول مسئولیت وا می‌دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اخلاق مذهبی و تربیت دینی نسخه‌های بی‌بدیلی است که انسان را از  خطا واکسینه می‌نماید.

مدیر کل زندان‌های قزوین بیان کرد: قوانین و مقررات دین اسلام به‌عنوان کامل‌ترین ادیان الهی مشمول همه سطوح فردی، خانوادگی، اجتماعی و روابط بین آن‌هاست و در صورت به‌کار بستن آن، بهترین شرایط زندگی و مترقی‌ترین کمال انسانی فراهم خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های علوم تربیتی و فرهنگی در زندان، باید با شکوفاکردن استعدادهای درونی زندانیان و شناساندن فضایل و رذایل اخلاقی، توانایی شناخت معارف دین را در آن‌ها پدیدار کنند.

این مقام مسؤل قضایی به تشریح آیه شریفه وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَآ أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا پرداخت و گفت: نجات دادن یک نفر از ضلالت و گمراهى در دین نجات دادن جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان دینی با نفوذ کلام برای زندانیان مؤثر واقع می‌شوند، اضافه کرد: در تربیت دینی، استعدادهایی در بین زندانیان وجود دارد که اگر خوب بشناسیم و با اثرگزاری، به آنها تعادل بدهیم، در فرایند اصلاح و تربیت، یک قدم به جلو حرکت کرده‌ایم.

فراست‌طلب تصریح کرد: کار بسیار بزرگی در حوزه‌های دینی و قرآنی، از برپایی نمازهای جماعت تا حرکات خودجوش گروه‌های مذهبی زندانیان صورت گرفته و فضای معنوی را در زندان‌ها به‌وجودآورده است.

مدیرکل زندان‌های قزوین در بخش دوم سخنان خود گفت: درآستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، این ماه پربرکت، ماه خودسازی و تزکیه‌نفس است و فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ معارف دینی و قرآنی در زندان است.

فراست‌طلب فلسفه روزه‌داری را تقویت روح خدا ترسی و تقوی برشمرد و اذعان کرد: ماه نزول قرآن تعیین‌کننده سرنوشت یک‌ساله انسان‌هاست و اهمیت این ماه باید برای همه زندانیان تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به آیات شریفه سوره بقره ابراز داشت: شرط پرهیزکاری برای مومنین روزه‌داری است و در این ماه می‌توان به رحمت خدای عزوجل نزدیک شد.

مدیرکل زندان‌های قزوین یادآور شد: فریضه روزه به‌عنوان یک فرهنگ دینی در زندان‌ها پذیرفته شده و اثرگذار است و روابط سالم اجتماعی گسترده‌تری در این ماه حاکم می‌شود.

فراست‌طلب در پایان سخنان خود از همه مبلغان و روحانیون خواست، برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای را در ماه مبارک رمضان برای گروه‌های زندانیان، پرسنل و سربازان وظیفه اجرا کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول