اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری گیلان:

دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان 50 جلدی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان گفت: دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان در آستانه 50 جلدی شدن است.

دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان 50 جلدی می‌شود

محمد پرحلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند زیرساخت‌ها دانست و اظهار کرد: فعالیت فرهنگی نیاز به اشتیاق هنرمند و مردم دارد.

وی گیلان را از محروم‌ترین زیرساخت‌ها در زمینه فرهنگی عنوان کرد و افزود: حوزه هنری استان جزو اداره‌های فعال در حوزه فرهنگی است.

پرحلم با بیان اینکه گیلان از داشتن سالن کوچک برای اجرای نمایش‌های کارگاهی محروم است، تصریح کرد: اگر قرار است نسل آینده متفاوت باشد و کمتر آسیب ببیند باید این امر در بستر فرهنگ انجام شود.

معاون حوزه هنری گیلان عدم توجه مسئولان در حوزه فرهنگی را موجب کندی حرکت فرهنگ در این استان نامید و خاطرنشان کرد: اولویت فرهنگ در دستگاه‌های مختلف پایین‌تر از رده آخر قرار دارد.

وی با تاکید براینکه حرف و عمل مدیران در امر فرهنگ باید همخوانی داشته باشد، ابراز کرد: حوزه هنری مدینه فاضله نیست اما تلاش شده از افراد کاردان در این حوزه استفاده شود.

پرحلم به آثار در حال تولید در حوزه هنری گیلان اشاره کرد و گفت: دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان در آستانه 50 جلدی شدن است و مرتب به جلدهای آن اضافه می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان با اشاره به اینکه بخش‌های مربوط به گیلان‌شناسی در دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان اضافه می‌شود، بیان کرد: فرهنگ لغت گیلکی دکتر ستوده مردادماه سال جاری منتشر می‌شود.

وی از انتشار فرهنگ لغت گیلکی استاد محمد بشرا اواخر پاییز سال جاری خبر داد و اذعان کرد: در زمینه فرهنگ لغت گیلکی در استان با کمبود مواجه هستیم و آثار گذشته جامع نبوده و کاستی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

پرحلم به فعالیت پژوهشگر پیشکسوت گیلانی در انتشار فرهنگ لغت گیلکی اشاره کرد و یادآور شد: محمد بشرا اقدام‌های بسیار خوبی در زمینه انتشار فرهنگ لغت گیلکی انجام داده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول