اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

تئاتر خیابانی ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانیان دارد

خبرگزاری فارس: دبیراجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به نقش هنرمندان در تنویر افکار عمومی و تعالی دیگر حوزه‌های اجتماعی، افزود: تئاتر خیابانی ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانیان دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تئاتر خیابانی ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانیان دارد
ابراهیم محمدحسینی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: همگام با تعالی روزافزون فرهنگ و هنر در نقاط مختلف ایران اسلامی و در راستای تقویت جایگاه آیین‌ها و سنت‌های معنوی در جای جای ایران اسلامی هرساله با حضور هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی کشور جشنواره تئاتر خیابانی به میزبانی شهر مرزی مریوان کردستان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این جشنواره هنرمندان ایران اسلامی از اقوام و مذاهب مختلف اسلامی با هدف تبادل فرهنگ و آشنایی با دیگر آیین‌ها و سنت‌های والای مردم مسلمان ایران در این شهر فرهنگی به دور هم جمع شده و در رقابتی سالم آثار فاخر هنری خویش را ارائه می‌کنند.
دبیراجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: امسال نیز همچون پنج دوره گذشته شاهد استقبال هنرمندان مختلفی از سراسر کشور بودیم و یکی از ویژگی‌هایی که جشنواره ششم را از دیگر جشنواره‌های برگزار شده مجزا می‌کند بین‌المللی شدن آن و حضور 6 گروه خارجی در کنار 32 گروه داخلی است.
محمدحسینی به اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه تئاتر اشاره کرد و افزود: بحث تدوین سند توسعه تئاتر کشور در سال 82 مطرح شد که اگر این مهم به وقوع پیوندد شاهد آشنایی اقشار مختلف مردم با این هنر کاربردی و تأثیرگذار خواهیم بود.
وی تصریح کرد: تئاتر خیابانی به دلیل کم هزینه بودن و عدم احتیاج به فضا و مکان مخصوص از ویژگی خاصی برای حضور در بین اقشار مختلف مردم و اماکن مختلف برخوردار است اما ضعف در نقد نویسی و منابع مکتوب و ترجمه‌ای در این حوزه از جمله دغدغه‌ها و تهدیداتی است که بر تأثیرگذاری حداکثری و رسیدن به جایگاه اصلی این هنر در جامعه سایه افکنده است.
محمدحسینی با تقدیر از خدمات ارزنده خبرنگاران و تلاش گسترده رسانه‌ها در راستای تعالی هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر خیابانی در کشور اظهار داشت: نبود خبرنگاران تخصصی حوزه تئاتر و عدم تناسب ایده با آثار خلق شده و عدم توجه به نیاز مخاطبان از دیگر مشکلات و چالش‌های پیش روی تئاتر خیابانی است که امید است برپایی این جشنواره بزرگ و تأثیرگذار سهم بسزایی را در رفع این کمبودها ایفا کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول