اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

جامعه‌ متمدن مولد پیشرفت علمی و تعالی دنیاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ملایر گفت: جامعه‌ای که بتواند موجبات پیشرفت علمی دنیا و تعالی آن را فراهم کند، جامعه‌ای متمدن است.

جامعه‌ متمدن مولد پیشرفت علمی و تعالی دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی در همایش ملی ریاضیات و کاربردهای آن در دانشگاه ملایر به تحولات علم در دنیا بر اثر حرکت بنیادین حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: پیشرفت‌های بزرگ علمی کشور در دوران بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلفی بوده است که مهم‌ترین آن را می‌توان در علومی چون‌ علم  هسته‌ای، هوافضا نانو و سلول‌های بنیادی عنوان کرد.

وی تمدن را مهم‌ترین مسئله برای یک جامعه خواند و گفت: تجدیدنظر در مفهوم تمدن بسیار بااهمیت است و تمدن را باید توانایی یک ملت و فرهنگ در تقدیم آن به مردم سراسر دنیا و  عالمان و دانشمندان بزرگ در دنیا معرفی کرد و کسانی که فرهنگ و تمدن را امور دیگر و وجود ساختمان و آسمان‌خراش و ...تلقی می‌کنند سخت در اشتباهند.

رئیس دانشگاه ملایر تصریح کرد: آن جامعه‌ای که بتواند موجبات پیشرفت علمی دنیا و تعالی آن را فراهم کند، جامعه‌ای متمدن است.

وی گفت: ایرانیان از گذشته‌های دور و طی قرن‌های متمادی تا به امروز خدمات بزرگی به جامعه علمی دنیا داشته‌اند و همواره پس از دستیابی به علوم جدید آن را در اختیار سایر مردمان نیز قرار داده‌اند، این در حالی است که دنیای غرب در ارائه علوم جدید بسیار بسته عمل می‌کند و می‌خواهد علوم را تنها در اختیار خود داشته باشد.

امانی اظهار داشت: اگر علم تنها به صورت منفرد و مجزا پیشرفت کند و به کل هستی متصل نباشد یک زندان طلایی بیش نیست اما اگر در ارتباط با کل جهان هستی معنا یابد آنگاه می‌تواند روشنی‌بخش راه بشریت قرار گیرد.

دبیر علمی این همایش نیز به ارائه گزارشی درباره نحوه برگزاری همایش، پذیرش مقالات و داوری آنها پرداخت و گفت: این همایش با هدف بررسی علم ریاضیات و کاربرد آن در دنیای امروز و مشکلات این علم برگزار شده است.

خسرو سایوند اظهار داشت: از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش، 44 مقاله به عنوان مقالات برگزیده در این همایش ارائه می‌شوند.

دکتر مسعود امینی استاد دانشگاه تربیت مدرس، دکتر ابراهیم سامعی استاد دانشگاه ساسکاچوان کانادا، دکتر مژگان محمودی استاد دانشگاه شهیدبهشتی و دکتر محمدمهدی ابراهیمی چهره ماندگار کشور در زمینه ریاضی سخنران علمی این همایش بودند و در خصوص علم ریاضیات به بیان مسائل و موضوعات آن پرداختند.

در ادامه نیز محققان و نویسندگان مقالات برتر آثار خود را برای شرکت‌کنندگان ارائه دادند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول