اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

مساجد نخستین دانشگاه عمومی در تمدن اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مساجد در تمدن اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه عمومی شناخته شده است که هنوز این نگرش، همگانی نشده و با نگاه حاشیه‌ای به آن نگریسته می‌شود.

مساجد نخستین دانشگاه عمومی در تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: باید در این سفره معنوی، برنامه‌ها را به گونه‌ای جذابیت ببخشیم تا همگان از معرفت زلال آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه عمومی که مدیریت آن به مجموعه کانون‌های مساجد سپرده شده است باید مؤلفه‌هایی مورد توجه قرار گیرند افزود: نخستین مؤلفه بحث نیازسنجی است لذا برنامه‌هایی که هر سال در این مجموعه طراحی می‌شود باید متناسب با نیاز جامعه هدف باشد و کشش این برنامه‌ها همگان را تشنه خود کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جاذبه و تنوع به تناسب حریم قدسی مساجد را دومین مولفه توجه مدیران فرهنگی یاد کرد و ابراز داشت: امروزه ثابت شده اگر برنامه‌ها جاذبه نداشته باشند مخاطب خود را از دست خواهیم داد و دشمنان با ارائه برنامه‌های مسموم خود، اهداف پلیدشان را در جامعه پیاده می‌کنند لذا مجموعه فرهنگی باید معارف ناب دینی را در قالب بهترین برنامه‌ها ارائه دهند.

منتظری با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت باید از جایی آغاز شود که مربی می‌پسندد بیان داشت: باید از طریق جاذبه‌های مختلف، گرایش مردم خصوصا نسل جوان را به سمت نماز و رجوع به مساجد ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه مشارکت‌پذیری نسل جوان در امور مساجد بیش از گذشته فراهم شود گفت: با شخصیت دادن و تکریم به جوانان می‌توان حضور این قشر را به سمت مساجد پررنگ‌تر کرد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول