اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

بندر سیراف شناسنامه تمدن جنوب ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر بندر سیراف را نماد رشد، توسعه، پیشرفت فرهنگ و علوم اسلامی و تمدن ایرانی دانست و گفت: این بندر شناسنامه تمدن جنوب ایران است.

بندر سیراف شناسنامه تمدن جنوب ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیراف آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه بندر سیراف اظهار داشت: نماز جمعه از مهم‌ترین مسایل در جامعه اسلامی است و تقویت ستادهای نماز جمعه امری لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت سیراف، این بندر را نماد رشد، توسعه، پیشرفت فرهنگ و علوم اسلامی و تمدن ایرانی دانست و افزود: بندر سیراف میراث تمدن اسلامی و ایران است و شناساندن این بندر تاریخی امری لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: بندر سیراف گنجی الهی و تاریخی است که به استان بوشهر و ایران اسلامی اهداء شده است.

صفایی‌بوشهری با اشاره به سابقه بزرگان سیراف در ادبیات عرب، فیزیک، شیمی و دیگر علوم تصریح کرد: این شهر باید احیاء شود و در سطح استان تعیین‌کننده باشد.

وی در ادامه نماز جمعه را نماد اقتدار اسلام دانست و گفت: باید با حمایت از سنگر نماز جمعه روح وحدت، همدلی و وفاق را در سایه ولایت و در همه سطوح گسترده کرد.

صفایی‌بوشهری مردم استان بوشهر را مردمی امتحان داده و سرفراز دانست و یادآور شد: مردم استان بوشهر نماد ولایت‌داری هستند و بارها این امر را به اثبات رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش در این آیین حجت‌الاسلام شیخ محمد صادق عاشوری به عنوان نخستین امام جمعه بندر سیراف معرفی شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول