اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین‌ زهرا:

فرهنگ مطالعه با مدیریت صحیح نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌ زهرا گفت: فرهنگ مطالعه با مدیریت صحیح در سراسر جامعه نهادینه شود.

فرهنگ مطالعه با مدیریت صحیح نهادینه شود

ناصر ایزدفر در حاشیه دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌ زهرا با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به نگاه‌های ویژه دولت و مسئولان سرانه مطالعه کتاب در سطح جامعه به طور چشمگیری افزایش یافته است، اظهار کرد: باید با مدیریت صحیح و راه‌گشا فرهنگ مطالعه روزانه کتاب و مجلات در جامعه و در بین جوانان و نوجوانان نهادینه و مقدمات اقتدار و عزت همه‌جانبه کشور فراهم شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌ زهرا هدف از مطالعه کتب، نشریات و محتواهای مختلف را افزایش دانش و معلومات پیرامون مسائل و موضوعات مختلف در جهان عنوان کرد و افزود: فردی که روزانه ساعاتی از اوقات خویش را به این امر بسیار مهم و مسرت بخش یعنی مطالعه ارزشمند کتاب اختصاص می‌دهد، قطعا نسبت به دیگران از روحیه و نشاط پربار‌تر و سالمی برخوردار است.

وی ضرورت توجه و پیگیری امور فرهنگی در جامعه را وظیفه‌ای همگانی و بر عهده تمام مسئولان و مردم در شهر‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: قطعا می‌توان با یک برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب گام‌های بسیار مؤثر‌ و راه‌گشا‌یی را در عرصه کتابخوانی برداشت و سبب اقتدار و توسعه هر چه مضاعف‌تر نظام اسلامی در حوزه نشر فرهنگی و تولیدات دینی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌ زهرا کم‌توجهی به نیاز‌های اقشار مختلف جوانان و نوجوانان را موجب رشد آفات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: دین مبین اسلام به عنوان بهترین راه‌نما و هدایت‌‌گر به مسلمانان می‌آموزد که باید با تمام قوا و نیرو در برابر تهاجمات و دسیسه‌های مختلف دشمنان ایستادگی و آنان را به شکست و نابودی بکشانید.

ایزدفر حضور جوانان در طرح‌های اوقات فراغت در سراسر جامعه را  بسیار ارزشمند و مغتنم برشمرد و افزود: امروز بر تمام آحاد مردم و به‌ویژه جوانان پر نشاط و باانگیزه کشور واجب است که با افزیش روحیه معنوی در خویش سبب اقتدار نظام اسلامی شده و نقشه‌های شوم و پیچیده استکبار را خنثی کنند.

وی با ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های انجام شده در شهرستان بویین زهرا در راستای تشویق هرچه بیشتر جوانان، دانشجوایان و دانش‌آموزان به امر مطالعه کتاب عنوان کرد: توزیع رایگان کتاب‌های علمی و فرهنگی، برگزاری همایش‌های مختلف کتابخوانی، حضور در نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و همچنین برپایی جشنواره‌های کتابخوانی از برنامه‌های محوری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین‌ زهرا در سال گذشته بوده که بسیار نیز مورد رضایت و استقبال شهروندان این شهرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول