اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی خبر داد

آغاز مطالعه بر روی نسل سوم سلول‌های خورشیدی ارگانیک

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مطالعه در زمینه نسل سوم سلول‌های خورشیدی ارگانیک آغاز شده و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

آغاز مطالعه بر روی نسل سوم سلول‌های خورشیدی ارگانیک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احد ضابط ظهر امروز در نخستین همایش ملی بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این همایش‌ها، نمایانگر همت بسیار بلندی است که مسئولان و متولیان بخش انرژی کشور، برای جایگزینی سوخت فسیلی با انرژی‌های نوین دارند.

رئیس پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد نیز، مانند سایر مراکز علمی و دانشگاهی از مدت‌ها قبل، فعالیت‌های خود را با حمایت‌های مسئولان استانی در زمینه مطالعه بر روی انرژی‌های نوین آغاز کرده است و در آینده‌ای نزدیک، تبدیل به قطب اصلی این رشته در کشور خواهد شد.

ضابط بیان کرد: از حدود 2 سال قبل، با همکاری و حمایت قرارگاه سازندگی و هم‌چنین شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌رضوی، تعدادی توربین‌های بادی کوچک را طراحی کردیم و در این زمینه مطالعات پژوهشگران ما هم‌چنان ادامه دارد.

وی افزود: هم‌چنین، توربین 1.5 مگاواتی را که یک پروژه ملی است، در دانشگاه فردوسی مشهد طراحی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا در مدت دو سال آینده، توربین‌های مگاواتی را نیز طراحی و اجرا کنیم.

رئیس پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: محققان این پژوهشگاه، هم‌زمان مطالعات خود را بر روی سلول‌های خورشیدی آغاز کرده‌اند و در این زمینه به نتایج جالب توجهی نیز دست پیدا کرده‌اند.

ضابط خاطرنشان کرد: مطالعه در زمینه نسل سوم سلول‌های خورشیدی ارگانیک از دیگر برنامه‌هایی است که با جدیت آن را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه، حمایت‌های استانداری و شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌رضوی، شامل حال ما شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول