اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در اماکن انتظاری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در اماکن انتظاری به عنوان یکی از مهم‎ترین برنامه‌ها در سال جاری در این استان خبر داد.

ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در اماکن انتظاری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی عصر امروز در جمع کتابداران این استان اظهار داشت: توسعه کتابخانه‎های روستایی و ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در اماکن انتظاری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در این استان طی سال جاری است.

وی افزود: تحقق این برنامه‎ها و پیشبرد فعالیت‌های توسعه و ترویج کتابخوانی در این استان با استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی نهاد کتابخانه‌ها نظیر اعتبارات استانی، نیم درصد سهم شهرداری‎ها، کمک خیران، نهادها و بخش خصوصی ضروری است.

صادقی ارتقای فرهنگی مطالعه را یکی از اهداف مهم اجرای این برنامه‎ها عنوان و بیان کرد: تمام اعضای کتابخانه عمومی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم فعالیت می‌کنند.

وی از کتاب به عنوان روح معنوی جامعه یاد کرد و گفت: ارزش کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و باید گام‌های بلند و بیشتری در حوزه فرهنگ کتابخوانی برداشته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین از راه‌اندازی نرم‌افزار تحت وب پیام کتابخانه در کتابخانه‌های عمومی این استان تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: با راه‎اندازی نرم‌افزار تحت وب پیام کتابخانه به جای نرم‌افزار نمایه در کتابخانه‌های استان شکل امانت فراگیر کتاب در کتابخانه‌های عمومی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: 10 باب از کتابخانه‌های عمومی این استان در حال تغییر نرم‌افزار اطلاعات کتابخانه‌های عمومی هستند و تا دو هفته آینده اطلاعات این کتابخانه‎ها در سامانه پیام مشرق قرار خواهد گرفت.

به گفته صادقی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام کتابخانه‌های عمومی استان تا سه ماه آینده می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ورود این نر‌م‌افزار جدید به کتابخانه‌های عمومی به دلیل اینکه تحت وب اجرا می‌شود موجب بهبود خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان و آسان‎سازی کارهای جاری کتابداران شده و فعالیت‌های کتابخانه‎های عمومی از شکل سنتی کتابداری به سمت مدیریت مطالعه تغییر می‌کند.

صادقی در ادامه با اشاره به لزوم تهیه زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل این نرم‌افزار در کتابخانه‌های این استان، گفت: سال گذشته 62 دستگاه رایانه به کتابخانه‌های عمومی افزوده شده و امسال نیز با توجه به نیازهای اعلام شده 20 دستگاه رایانه دیگر در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول