اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

آمارها در میزان سرانه مطالعه، امیدوار کننده نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: متاسفانه آمارهایی که پیرامون میزان سرانه مطالعه وجود دارد چندان امیدوارکننده نیست.

آمارها در میزان سرانه مطالعه، امیدوار کننده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جواد شریف‌نژاد ظهر امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه آمارهایی وجود دارد که نشان می‌دهد مردم گرایش چندانی به کتاب و کتابخوانی ندارند.

وی تصریح کرد: اگر در ارزیابی سرانه مطالعه نسبت به حذف دانش‌آموزان و دانشجویان مبادرت شود شاهد خواهیم بود سرانه مطالعه به اندازه قابل توجهی پایین می‌آید به طوری که نامطلوب بودن وضعیت کنونی را بیش از پیش به رخ خواهد کشید پس باید برای اصلاح روند موجود تلاش شود.

شریف‌نژاد مشارکت همه مسئولان برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه را خواستار شد و بیان داشت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری ترغیب اقشار مختلف مردم به سوی خواندن کتاب است لذا برای اینکه در تحقق منویات ایشان موفق شویم باید همه مسئولان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در دنیا مرسوم است با بررسی تعداد جلد کتاب‌های موجود فرهنگ مردم را ارزیابی می‌کنند ادامه داد: گرایش داشتن به کتاب موجب ارتقای سطح علمی، اجتماعی و معرفتی مردم شده و پیشرفت‌های مختلفی را در همه سطوح به دنبال دارد.

فرماندار ارومیه به راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه برای جلب توجه مردم به سوی کتب مختلف را خواستار شد و گفت: بعد از برنامه‌ریزی و تخمین هزینه‌های موردنیاز باید برای عملی کردن این مهم گام برداشته شود تا با استفاده از این روش برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی تلاش شود.

شریف‌نژاد با طرح پیشنهاد تجلیل از اداره‌های پیشگام در مطالعه خاطرنشان کرد: می‌توان از دستگاه‌های اجرایی و کارکنانی که به محصولات فرهنگی به ویژه کتاب علاقه زیادی دارند به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته کتاب تجلیل کرد تا آنها بیش از پیش به تداوم این سبک زندگی تشویق شوند.

فرماندار ارومیه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ روستاها در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه برای ارتقای فرهنگ مطالعه مردم ساکن در مناطق شهری توجه می‌شود باید از طریق راه‌اندازی کتابخانه‌های دائمی و سیار برای ترغیب ساکنان روستاها به این امر تلاش کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول