اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی ایلام:

45 کتابخانه عمومی ایلام برای طرح نهضت مطالعه مفید آماده است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: 45 کتابخانه عمومی ایلام برای اجرای طرح نهضت مطالعه مفید آماده است.

45 کتابخانه عمومی ایلام برای طرح نهضت مطالعه مفید آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالدین الیاسی ظهر امروز در نشست نهضت مطالعه مفید در شهرستان شیروان چرداول اظهار داشت: این تعداد کتابخانه در اقصی نقاط استان ایلام آماده ارائه خدمات به آحاد مردم است.

وی ادامه داد: طرح نهضت مطالعه مفید یکی از طرح‌های مهم فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام همزمان با دیگر مناطق کشور است.

این مسئول اضافه کرد: از مرداد ماه سال 90 تا سه ماه اول سال 91، 17 هزار نفر عضو شبکه کتابخوان‌های حرفه‌ای کشور شده‌اند.

الیاسی از فرهیختگان و آحاد مردم استان ایلام خواست که در راستای ارتقای سطح کتابخوانی و اشاعه این فرهنگ و همچنین عنایت به دستورات مقام معظم رهبری تلاش بیشتری کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند "کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود" بر این اساس مردم استان ایلام با مراجعه به شبکه بزرگ کتابخوانی نسبت به نام‌نویسی خود در این شبکه اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این راستا 45 کتابخانه عمومی در سطح استان ایلام آماده ارائه این خدمت به مردم فهیم و دانای استان ایلام است.

این مسئول همچنین به تجهیز کتابخانه عمومی شهر آسمان آباد اشاره کرد و افزود: این کتابخانه به یک‌هزار جلد کتاب جدید مجهز شده است.

الیاسی تصریح کرد: یک باب کتابخانه عمومی دیگر در کل کل آسمان آباد برای عضویت در کتابخانه‌های مشارکتی معرفی و در حال اجرای مقدمات اولیه است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در سه ماه اول امسال سه مسابقه بزرگ کتابخوانی و 15 مسابقه آنلاین در استان ایلام برگزار کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شیروان چرداول نیز در این نشست گفت: در این شهرستان تعداد 9 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی فعال است.

سعید نصیری اظهار داشت: قرار است تا پایان سال 94 تعداد شش کتابخانه عمومی در شیروان چرداول ساخته شود.

وی از ابتکار این اداره در اشاعه و تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: با مساعدت معاون فرمانداری شیروان چرداول تعداد 50 دهیار در شیروان چرداول به عنوان رابط فرعی این اداره درخصوص برگزاری مسابقات فرهنگی که هر ماه به صورت مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود معرفی و مشغول به فعالیت شده است.

این مسئول اضافه کرد: اکنون تمام کتابخانه‌های عمومی شیروان چرداول به سیتم اتوماسیون اداری مجهز و دارای اینترنت پرسرعت برای ارائه خدمات به مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول