اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

تشکیل نهضت مطالعه مفید در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: نهضت مطالعه مفید در ارومیه با اهتمام دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

تشکیل نهضت مطالعه مفید در ارومیه

عفت آقازاده امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه به‌ویژه مطالعه مفید مهمترین هدف برای تشکیل این نهضت قلمداد می‌شود به طوری که این نهضت برای تحقق سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این هدف اصلی، اهداف خرد دیگر مانند افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی، عضویت بخش قابل توجهی از جمعیت در کتابخانه‌های عمومی، توجه به مطالعه غیردرسی و مفید در روند آموزشی رسمی کشور و توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت نیز دنبال می‌شود.

آقازاده اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای در ابعاد فضا، منابع، عضو امانت کتابخانه‌ها، نهادینه‌کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه، فراهم‌کردن زیرساخت‌های فیزیکی، مجازی و انسانی کتابخوانی شایسته ایران اسلامی، زمینه‌سازی برای هدایت محتوای مطالعه مفید آحاد جامعه، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه تولید متون مکتوب، محتوا، کیفیت چاپ و تاثیر آن در افزایش مطالعه مهم‌ترین سیاست‌ها در اجرایی‌کردن این موضوع محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نیازسنجی، تولید، تهیه، سفارش و حمایت از تولید متون مکتوب، اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه هفتگی و درسی دانش‌آموزان، ایجاد پیوند مناسب میان ارتقای شغلی با سطح مطالعه مفید و اعتلای دانش عمومی و تخصصی فرد، ارائه سیرهای مطالعاتی مفید برای دانش‌آموزان و دانشجویان از مهم‌ترین طرح‌ها برای تحقق بخشیدن به این موضوع است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه اظهار داشت: تدوین و اجرای طرح جامع مطالعه مفید برای بانوان، طراحی و اجرای برنامه‌های ویژه و متنوع مطالعه مفید برای خردسالان کمتر از چهار سال از دیگر طرح‌ها برای تحقق بخشیدن به شکل‌گیری نهضت مطالعه مفید است لذا با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در رشد و توسعه همه جانبه دارد از این رو انتظار می‌رود مسئولان همه دستگاه‌های اجرایی در این راستا همکاری کنند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول