اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه:

ترویج فرهنگ مطالعه در گروی همیاری مسئولان است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: باید دستگاه‌های فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بیش از پیش تلاش کنند زیرا ترویج فرهنگ مطالعه در گروی همیاری مسئولان است.

ترویج فرهنگ مطالعه در گروی همیاری مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عفت آقازاده ظهر امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه وظیفه خطیری بر عهده دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی از حیث ترویج فرهنگ مطالعه وجود دارد به طوری که خوشبختانه در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: نقش حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر نیل می‌کند انکارنشدنی است به طوری که در بیان اهمیت کتاب همین کافی است که خداوند نخستین خطاب به آخرین فرستاده خود را با "اقرا" آغاز کرده و معجزه خاتم پیغمبرها کتاب است.

آقازاده ادامه داد: تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه ما است و ضرورت توجه بیشتر به آن را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در کشور، درگروی حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها، نهادهای نظام و توجه ویژه مسئولان به این امر است به طوری که طرح نهضت مطالعه مفید گامی در راستای تحقق یافتن این موضوع است.

آقازاده با بیان اینکه باید در راستای نهادینه کردن مطالعه مفید گام برداشته شود، بیان داشت: مطالعه‌ای که معطوف به اثر و نتیجه بوده و دستاوردهای علمی، عملی، ذهنی و قلبی در برداشته و همچنین آن دستاورد برای تقویت انگیزه، افزایش تعهد، ارتقای توانایی ذهنی، توسعه دانش کاربردی و ارتقای مهارت موثر باشد مطالعه مفید قلمداد می‌شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه اظهار داشت: مطالعه‌ای که جهت پرورش و تعالی فرد در راستای به فعلیت رساندن استعدادهای الهی باشد به طور قطع مطالعه مفید و کاربردی است و تاثیر شگرفی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول