اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی‏‌فقیه در سپاه:

دشمن با انواع ترفندها برای تضعیف پیوند امت و ولایت تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی‏‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن با انواع ترفندها نظیر کشمکش بین مجلس و دولت برای تضعیف پیوند امت و ولایت وارد میدان شده است.

دشمن با انواع ترفندها برای تضعیف پیوند امت و ولایت تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‏‌صادقی در حاشیه برگزاری دوره تربیت و تعالی پاسداران سپاه استان سمنان در گفت‏‌وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که نظام ولایی چگونه شکل می‏‌گیرد، اظهار داشت: نظام ولایی سه مرحله دارد؛ مرحله نخست در زمان پیامبر اسلام(ص) است که در این زمان این نظام، توسط شخص پیامبر تحقق پیدا کرده است.

وی نظام ولایی در مرحله دوم و پس از رحلت حضرت رسول(ص) را محقق شده توسط امامان معصوم (ع) عنوان کرد و مرحله سوم نظام ولایی را در دوران غیبت حجت خداوند و امام زمان(عج) دانست.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی می‏‌گویند نظام ولایی مختص زمان امام معصوم است، افزود: بنابراین براساس این طرح، در عصر غیبت نظام ولایی تعطیل می‏‌شود که این موضوع با راهبرد هدایت‏گری دین ناسازگار است.

وی به برداشت طیف دومی از متفکران اشاره کرد که می‏‌گویند "در زمان غیبت حکومت دست مردم است و به عبارتی خود مردم حاکم را انتخاب می‏‌کنند" و گفت: این موضوع نیز ضد توحید است، چراکه بر اساس نظام حاکمیت الهی، تنها خدا شایسته حکومت بر مردم است.

حاجی‏‌صادقی به طرح نظریه سوم که صحیح‏‌ترین نظر است، پرداخت و افزود: این گروه بیان می‏‌کنند که در زمان غیبت، نظام ولایی تعطیل نیست و در اختیار کسی است که نائب امام بوده و از همه به امام معصوم مشابه‏‌تر باشد.

وی شباهت ولی‌فقیه به امام زمان(عج) را در حوزه عصمت از بعد گناه و اشتباه دانست و افزود: به همین دلیل هر کسی نمی‏‌تواند حائز این مقام شود و در دوران غیبت، نظام ولایی توسط فقیه عادل به نیابت از امام معصوم تجلی پیدا می‏‌کند.

جانشین نماینده ولی‏‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ولایت فقیه یعنی تجلی یافتن حاکمیت انحصاری خدا به وسیله مشابه ولی خدا و به همین دلیل فرمان‏برداری از ولایت فقیه، فرمان‏برداری از خداست و تخلف از ولایت فقیه، تخلف از خداست.

وی با بیان اینکه امروز دشمن متوجه نقطه قوت انقلاب اسلامی که همان پیوند امت و ولایت است، شده، افزود: به همین جهت دشمن سعی می‏‌کند با انواع ترفندها نظیر فتنه 88، کشمکش بین مجلس و دولت، فراهم‌سازی مشکلات و مسائلی دیگر، این نقطه قوت را تضعیف کند.

 حاجی‌صادقی بزرگ‏ترین بصیرت و بزرگ‏ترین سنگرنشینی در دوران کنونی را تحکیم و تقویت ولایت‌محوری عنوان کرد و گفت: بزرگ‏ترین پاسداری آن است که نسبت به تقویت و تحکیم ولایت‌محوری و به عبارت دیگر تحکیم رابطه امت و امام در جامعه، تلاش شود، چراکه پشتیبانی و فرمانبرداری مردم از ولی‌فقیه، خنثی‏‌کننده همه طرح‏‌های شیاطین است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول