اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند متذکر شد

انتخاب نماینده معین در مجلس برای دماوند به درازا نکشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند به درازا نکشیدن انتخاب نماینده معین برای شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه را در مجلس شورای اسلامی متذکر شد.

انتخاب نماینده معین در مجلس برای دماوند به درازا نکشد

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه ابطال شد.

وی ادامه داد: از این رو خلأیی در شهرستان دماوند برای احقاق حقوق مردم به وجود آمده است که باید از طریق سایر ظرفیت‏های موجود جبران شود.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‏توانند با تعیین نماینده معین یا افتخاری برای شهرستان دماوند از بار مشکلات این منطقه بکاهند.

امام جمعه دماوند بر لزوم انتخاب سریع نماینده معین برای حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه با نظر نخبگان و مسئولان اجرایی و فرهنگی این دو شهرستان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: نماینده معین باید هم‏سو با نظرات نهاد فرهنگی مانند ستاد اقامه نماز جمعه و همچنین مسئولان اجرایی همچون فرمانداری امور منطقه را عملیاتی سازد.

علاءالدینی اضافه کرد: بنابراین انتخاب نماینده معین بدون اطلاع مسئولان و مردم دماوند بی‏شک امری مطلوب نیست.

امام جمعه دماوند، برگزاری نشستی مشترک با حضور ائمه جمعه منطقه، فرمانداران، اعضای شورای فرهنگ عمومی، رئیس شورای اسلامی شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، نخبگان این خطه و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای تعیین نماینده معین را پیشنهاد کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم این نشست هر چه سریع‏تر تشکیل و وکیلی مناسب تا زمان انتخابات آتی برای دماوند در مجلس شورای اسلامی تعیین شود.

* مسئولان آخرین مطلعان تعیین نماینده معین نباشند

امام جمعه دماوند بر لزوم اطلاع‏رسانی سریع به مسئولان شهرستان دماوند درباره تعیین نماینده معین این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

علاءالدینی اظهار داشت: مسئولان اجرایی، سیاسی، نهاد نماز جمعه و به ویژه مردم دماوند آخرین نفرات مطلع از تحولاتی مانند تعیین نماینده معین در مجلس شورای اسلامی نباشند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: بیان چنین مسائلی برای مردم نیازمند کمک همه مسئولان دستگاه‏های مختلف شهرستان دماوند است.

وی اضافه کرد: اطلاع‏رسانی دقیق به مسئولان درخصوص سایر موارد مشابه در شهرستان دماوند نیز مصداق پیدا کند.

علاءالدینی افزود: باید برای اجرای طرح‏های مختلف عملیاتی عمرانی و خدماتی نظرات مردم و دلسوزان شهرستان نیز جلوه‏گر شود.

در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نتایج همه صندوق‏های رای ابطال شد؛ از این رو، دست‏کم تا یک سال آینده شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه نماینده‏ای در این نهاد نخواهند داشت.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول