اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها:

سیاسی‌کاری در انتصاب مدیران ظلم به حق مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌های کشور با انتقاد از سیاسی‌کاری و دخالت دادن مسائل قومی و باندی در انتصاب مدیران گفت: این ظلم در حق مردم بوده و مانعی بزرگ بر سد راه توسعه و پیشرفت این استان است.

سیاسی‌کاری در انتصاب مدیران ظلم به حق مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین جهادگر عصر امروز در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: دخالت دادن مسائل قومی و باندی و اینکه چه کسی به من رای داده و چه کسی رای نداده در انتصاب و جابجایی نیروها و مدیران در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی سم مهلکی برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی این استان است که باید هر کسی با هر توانی از گسترش این سم مهلک جلوگیری کند.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه انتصاب نیروها و جابجایی آن‌ها در برخی شهرستان‌ها کاملا سیاسی است، گفت: این موضوع بیش از هر چیزی به پایه‌های نظام اسلامی و مهم‌ترین سرمایه نظام یعنی اعتماد و پشتیبانی مردم ضربه می‌زند که امروز شوراها به عنوان یک نهاد مردمی مرتبط با بطن جامعه همواره میزبان گلایه‌ها و اعتراضات مردمی به این رویه و این معضل بزرگ است.

جهادگر افزود: تقریبا روزی نیست که در سراسر این استان مردم زیادی به شوراها مراجعه نکنند و از وضعیت به کارگیری نیروها و تغییر مدیران و انتصاب افراد جدید گلایه و اعتراض نکنند.

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مردم این استان را افرادی شایسته دانست که در جنگ بیشترین حضور را داشتند و در همه صحنه‌های انقلاب همواره پشتیبان و همراه نظام اسلامی بودند و ادامه داد: این مردم امروز شایسته این برخورد نیستند.

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای برخورد شود که حقوق مدنی و شرعی مردم تضییع نشود زیرا انتخاب و انتصاب مسئولان شایسته و کاربلد بر اساس آموزه‌های دینی از حقوق مردم بر حکومت اسلامی است.

جهادگر تصریح کرد: اگر نماینده‌ای در یک شهرستان از مردم رای گرفته باید خود را نماینده همه مردم بداند و این حق را به مردم بدهد که بهترین و شایسته‌ترین افراد را به مسئولیت‌ها بگمارد نه اینکه تنها ملاک انتصاب یک مدیر رای دادن یا ندادن آن فرد باشد.

* عملکرد برخی مدیران ناکارآمد در روند خدمت به مردم خلل ایجاد کرده است

این نماینده مردم در شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با سرطان خواندن این شیوه مدیریتی و رفتاری در این استان از رسانه‌ها خواست تا به صورت واضح و شفاف موضوعات و مسائل مرتبط با این سهم مهلک و رویه نگران‌کننده را به مردم بگویند تا فضا برای باب شدن این موضوع فراهم نشود.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌های کشور توضیح داد: عملکرد برخی مدیران و مسئولان موجب خلل در روند خدمت به مردم شده که موجب اعتراضات زیادی از سوی مردم برای انتصاب چنین مدیرانی شده است.

جهادگر اضافه کرد: بدون شک بخش زیادی از مردم به نماینده‌ای که در فلان شهرستان به مجلس راه یافته است، رای ندادند که بر این اساس نباید مردم از هم تفکیک شوند و حزب و گروه خاصی که نقش پر رنگ‌تری در پیروزی یک نماینده داشته‌اند، سکان‌دار امور شوند و شایسته‌ها به عقب رانده شوند.

* ورود سیاست به نظام سلامت قابل تحمل نیست

این نماینده مردم در شوراهای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حساس بودن حوزه سلامت اشاره کرد و ادامه داد: وای به روزی که حوزه بهداشت و درمان با مسائل سیاسی و سیاست‌زدگی آلوده شود و جان انسان‌ها بازیچه بازی‌های سیاسی شود.

وی با اصرار و خواهش از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواست تا با همه قدرت جلوی ورود سیاست را به نظام سلامت بگیرد زیرا جان مردم سیاست و باند و انتخابات نمی‌شناسد.

وی با ابراز تاسف خاطرنشان کرد: باید واقعیت را بپذیریم و بگوییم که در این استان ملاک انتصاب‌ها، رای دادن یا ندادن فلان فرد به فلان نماینده است که در این مسیر تنها چیزی که نادیده گرفته می‌شود، حقوق مردم است.

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی بدون حقوق و امکانات و حتی یک دفتر کار، شبانه‌روزی برای پیگیری مشکلات مردم تلاش می‌کنند ولی برخی نمایندگان اهمیت دادن به مردم را فقط در دوران انتخابات می‌دانند و بعد از آن که رای نیاوردند دیگر خبری از فاتحه‌خوانی و ارتباط با مردم نیست ولی این در حالی است که فلسفه وجودی شوراها حضور در بطن جامعه و زندگی کردن در دل مردم است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول