اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی

تندیس ویژه جشنواره آخرین منجی به مدیرکل ارشاد کرمانشاه تعلق گرفت

خبرگزاری فارس: در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد آفتابی موفق به دریافت تندیس ویژه جشنواره شد.

تندیس ویژه جشنواره آخرین منجی به مدیرکل ارشاد کرمانشاه تعلق گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده با گستردگی بیشتر و با رشته‌های افزون‌‌تری برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سه رشته جشنواره آخرین منجی مبنی بر داستان کوتاه، شعر و قطعات ادبی اشاره کرد و گفت: ایرانیان از دیرباز به شعر و ادب علاقه خاصی داشته‌اند و این به یک نیاز برای جامعه ما تبدیل شده است.

حسینی ادامه داد: ائمه‌اطهار (ع) نیز به خاطر لطافتی که در شعر وجود دارد، در مدح حق و حقیقت با زبان شعر سخن می‌گفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در داستان‌های انبیا، قصه‌هایی برای بیداری و هوشیاری وجود دارد که درس مقاومت، پایداری، تبعیت از حق و حقیقت را به انسان می‌آموزد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه درس‌های فراوانی در زندگی انبیا وجود دارد، باید از این میراث ارزنده استفاده کرده و داستان‌های آن را دست‌ مایه تئاتر، سینما و تلویزیون قرار دهیم.

وی با اشاره به سفر هیاتی از اصحاب هنر و رسانه یمن به کشورمان گفت: برای این هیئت استفاده از آیات و روایات اسلامی در آثار سینماگران و هنرمندان ایرانی بسیار جالب و خلاقانه بود.

حسینی اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد، باید آثار بیشتری با مضامین معنوی تولید شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ائمه‌اطهار (ع) گنجینه‌های پایان‌ناپذیری هستند، خاطرنشان کرد: حدوداً 350 آیه از آیات قرآن کریم به حضرت مهدی (عج) اشاره دارد و می‌تواند منبع غنی برای خلق آثار توسط هنرمندان باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروزه قدرت‌های بزرگ جهان برای رسیدن به منافع خود، با خشونت و کشتار انسان‌ها، درصدد دستیابی به اهداف خود هستند و می‌خواهند خود را به ‌عنوان منجی و رهایی‌بخش جهان معرفی کنند.

حسینی ادامه داد: آنها مسلمانان را افرادی خشن و جنگ‌طلب جلوه می‌دهند که باید از سر راه برداشته شوند تا خطر و تهدیدی برای بشریت وجود نداشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان و بیگانگان این امور را در قالب سرگرمی‌های رایانه‌ای، قصه، داستان و در اشکال مختلف هنری مطرح می‌کنند و در این شرایط لازم است اهالی فرهنگ و هنر کشور ما نیز با ساخت آثار فاخر و ارزشمند، ضمن معرفی فرهنگ غنی و اصیل اسلامی ایرانی، واقعیات کشور را برای دنیا تبیین کنند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

حجت‌الاسلام محمد آفتابی در این جشنواره ضمن قرائت قطعه‌ای ادبی پیرامون دعا و مبانی مهدویت، تندیس ویژه جشنواره را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. 

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول