اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان:

اسلام به شایستگی به دنیا معرفی نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان گفت: اسلام و قرآن یک گنجینه نامتناهی است و با وجودی که انقلاب اسلامی زمینه ترویج این فرهنگ را فراهم کرد اما نتوانسته‎ایم گنجینه‎هایی که در گنج قرآن و عترت وجود دارد به دنیا معرفی کنیم.

اسلام به شایستگی به دنیا معرفی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است که ریشه در بعثت انبیای الهی دارد.

وی تصریح کرد: انبیای الهی شرک‎آلودگی را که در دنیا حاکم و ریشه همه مفاسد اخلاقی، عقیدتی و عملی بوده با فرهنگ مبارزه و فرهنگ توحیدی بر جوامع بشری مسلط کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه اگر زحمات انبیا نبود امروز در چنین جایگاهی قرار نداشتیم اذعان داشت: انبیا، گنجینه‎هایی که در خرد بشر وجود داشت را برانگیزاندند و از قوه به فعلیت درآورند که اگر این گنجینه‎ها از درون بشر بیرون آید آن جایگاهی را پیدا خواهد کرد که متاسفانه اکنون کاروان بشریت از آن منحرف شده و به راهی دیگر رفته‎اند.

نورمفیدی با بیان اینکه امروز مکتب تشیع مورد تهاجم عجیبی واقع شده است متذکر شد: دوستانی نادان و یا عامل به عنوان دفاع از تشیع، کارهایی می‎کنند که تیشه به ریشه تشیع زده و دشمنان آگاه از این قضیه حمایت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی باید یک شبکه جهانی برای دفاع از تشیع راستین داشته باشد بر این نکته تاکید کرد و افزود: این شبکه می‎تواند با استفاده از علمای اندیشمند با سعه صدر، مکتب تشیع را به دنیا معرفی کند که متاسفانه جای چنین موضوعی خالی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان با بیان اینکه دین، ریشه همه فرهنگ‎هاست یادآور شد: چه فرهنگ و سنتی را می‎خواهیم در جامعه داشته باشیم که ریشه‎ای بهتر از ریشه دینی داشته باشد.

نورمفیدی بیان داشت: آنچه که به نام دین از دین بیرون می‎آید باید حساب شده باشد که اگر غیر از این شد، سبب ضربه و آسیب می‎شود. 

وی خاطر نشان کرد: در گذشته فرهنگ‎ها از یکدیگر دور بودند و اگر فرهنگی می‎خواست جای دیگر فرهنگی را بگیرد زمان‌بر بود اما امروز لحظه به لحظه، فرهنگ‎سازی صورت می‎پذیرد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول