اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران خبر داد

افزایش 5 برابری بودجه شهرک‏های صنعتی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران گفت: در سال جاری بودجه شهرک‏های صنعتی در کشور به پنج برابر افزایش یافته است.

افزایش 5 برابری بودجه شهرک‏های صنعتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فخرالله مولایی عصر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان زنجان اظهار داشت: زیر چتر ولایت فقیه بودن افتخار بزرگی برای ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه رهبری امت اسلامی در حال حاضر در دست فرهیخته‏‌ترین و پاک‏‌ترین افراد بشر قرار دارد، خاطر نشان کرد: دولت کنونی نیز که در راس امور است در اقدامات خود بی‏‌نظیر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران با بیان اینکه از آنجایی که در مملکت امامت و فقاهت زندگی می‏‌کنیم باید دیدگاه‏‌ها و عملکرد ما نسبت به سایر کشورها متفاوت باشد، اضافه کرد: با توجه به شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه تصمیمات و عملکرد مسئولان باید نسبت به سال‏های گذشته متفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا در نامگذاری سال جاری به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تدابیر بزرگی نهفته است، ادامه داد: این شعار مسئولیت مسئولان و مدیران را بیشتر می‏‌کند.

مولایی با اشاره به اینکه مردم ایران در مقابله با دشمنان وفاداری خود را ثابت کرده‏‌اند، افزود: این مردم نیاز به خدمت دارند و باید همه انرژی و ظرفیت‏‌ها را برای برآورده شدن نیاز آنها و آرامش مردم به کار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه من مسئول باید نوکری بی‌چون و چرای سرمایه‏‌گذاران را بکنم، ادامه داد: باید از بدو ورود سرمایه‏‌گذار به استان با وی همکاری داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران با بیان اینکه با ایجاد اشتغال در کشور، نسلی را نجات می‏‌دهیم و اگر سستی کنیم یک نسلی پژمرده و نابود می‏‌شود، تصریح کرد: در سال جاری همه وعده‏‌هایی که به مردم استان زنجان داده بودیم عملیاتی شد و نقش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه بسیار موثر بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش بودجه سبب افزایش کمک‏های فنی و اعتباری می‏‌شود، خاطرنشان کرد: به تبع این امر بودجه نوسازی و تغییر ساختار شهرک‏های صنعتی نیز افزایش یافته است.

مولایی با تاکید بر اینکه تحریم‏‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه کشور آسیبی به شهرک‏های صنعتی وارد نمی‏‌کند، ادامه داد: فلسفه وجودی شهرک‏ها ایجاد بستر مناسب برای حضور سرمایه‏‌گذار است و تحریم آسیب نمی‏‌زند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت ایجاد پروژه‏‌های عمرانی حداقل تا 10 هزار میلیارد تومان را به سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی تفویض کرده است، تصریح کرد: این پروژه‏‌ها نیاز به حرکت و برنامه‏‌های جدی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران با بیان اینکه مجوز احداث 117 پست برق را در کشور دریافت کرده‏‌ایم، یادآور شد: مجوز ایجاد 219 شهرک و مجوز احداث شهرک‏های فناوری را نیز کسب کرده‎ایم.

وی با اشاره به اینکه در امور بین‏‌الملل نیز قراردادهایی را منعقد می‏‌کنیم، اضافه کرد: قرارداد شهرک مشترک مرزی را با کشور ترکیه منعقد کرده‏‌ایم که بر اساس آن منافع دو کشور به هم گره می‏‌خورد.

مولایی با بیان اینکه 75 درصد از مشکلات شهرک‏های صنعتی بعد از تولید بروز می‏‌کند، یادآور شد: معوقات بانکی و کمبود سرمایه در گردش از جمله این مشکلات به شمار می‏‌رود.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار واحد صنعتی در کشور زیر 50 درصد ظرفیت خود فعالیت دارد، ادامه داد: 5 هزار واحد صنعتی بین 50 تا 70 درصد ظرفیت و 8 هزار واحد نیز بیش از 70 درصد ظرفیت خود فعالیت می‏‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران با بیان اینکه 747 طرح اولویت‏‌دار ‏در کشور وجود دارد که اعتبار مناسبی برای عملیاتی‌شدن آنها نیست، تصریح کرد: باید با برنامه‏‌ریزی‏‌های دقیق این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 557 واحد صنعتی فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: 21 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول