اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان:

نقش روحانیون در توسعه مشارکت‌های مردمی تعیین‌کننده است

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: نقش علما و روحانیون در توسعه مشارکت‌های مردمی تعیین‌کننده است.

نقش روحانیون در توسعه مشارکت‌های مردمی تعیین‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا رحیمی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی زکات با حضور علما و روحانیون اهل سنت کشور در مریوان اظهار کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد امام(ره) در استان کردستان است.

وی از روحانیون به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه نام برد و افزود: روحانیون باید از این ظرفیت در راستای توسعه هرچه بیشتر مشارکت مردم در رفع نیازهای محرومین استفاده کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اهداف برگزاری نشست تخصصی دو روزه شورای زکات علما و روحانیون اهل سنت کشور را یادآور شد و افزود: این نشست به منظور ایجاد تعامل بیشتر کمیته امداد با روحانیون و رفع مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه احیای فریضه دینی زکات برگزار شده است.

به گفته رحیمی، علما و روحانیون برجسته هشت استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، گلستان و کردستان در این نشست دو روزه حضور و در زمینه مسائل فقهی مربوط به نحوه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

وی دلیل انتخاب شهرستان مریوان به عنوان محل برگزاری این نشست را کسب رتبه نخست این شهرستان در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح کشور عنوان کرد و افزود: کردستان در زمینه احیا و اجرای این فریضه الهی جزو استان‌های برتر کشور است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، مردم متدین این استان همواره در راستای انجام فرائض دینی به ویژه پرداخت زکات پیشرو بوده و کسب عناوین برتر کردستان در چند سال اخیر در زمینه جمع‌آوری زکات گواه عینی این ادعاست.

رحیمی خاطرنشان کرد: ساماندهی و مدیریت صحیح زکات به منظور رفع مشکلات نیازمندان با توجه به اصول و فقه مذهبی مناطق سنی‌نشین از دیگر اهداف برگزاری این کارگروه تخصصی بوده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت بسیار خوب علما و روحانیون در این برنامه، خواستار همکاری و مشارکت همه‌جانبه این قشر تاثیرگذار در برنامه‌های کمیته امداد به ویژه بحث زکات شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول