اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

400 نیروی مردمی فریضه تذکر لسانی را انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دشتی گفت: امسال بیش از 400 نفر از نیروهای مردمی تذکر لسانی را در شهرستان دشتی بر عهده دارند.

400 نیروی مردمی فریضه تذکر لسانی را انجام می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مراد کاظمی عصر امروز در نشست ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی اظهار داشت: باید شیوه‌های گفتاری در جامعه طوری باشد که تاثیرات واقعی خود را داشته باشد زیرا رکن اصلی احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر آموزش و توجیه همگانی به منظور فرهنگ‌سازی در جامعه است.

فرمانده سپاه دشتی گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی باید به گونه‌ای باشد که تاثیرگذاری آن در جامعه قابل مشاهده باشد. وی بیان کرد: سال گذشته در استان بوشهر فقط شهر خورموج از 40 شهر مجری تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر شناخته شده بود ولی امسال دو شهرستان دشتستان و گناوه نیز جزء این طرح قرار گرفته‌اند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی یادآور شد: این ستاد بیشترین همت خود را بر روی آموزش‌های لازم قرار می‌دهد تا شیوه‌های گفتاری را نیز در اجرای این دو فریضه الهی پیاده کند.

کاظمی یکی از عنصرهای مهم در این فریضه را ارتباط بین اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: این ستاد که می‌رود تا دومین سال تذکر لسانی در شهرستان را برگزار کند نیاز به یک حرکت جدی و مستمر در خصوص این فرایض الهی دارد.

وی خاطر نشان کرد: امسال بیش از 400 نفر از نیروهای مردم تذکر لسانی را در شهرستان دشتی بر عهده دارند.

دبیر جلسات تذکر لسانی شهرستان دشتی نیز، برگزاری همایش در کارخانجات، بازخوانی و فراخوانی گروه‌های 10 نفره تذکر لسانی توسط اصناف، کسبه و هیئت‌های مذهبی و انجمن اسلامی بازاریان را مورد تاکید کرد.

کریم سرادار افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اصل فعالیت‌های خود را از سال 1389 در شهرستان دشتی آغاز کرد و در سال 90 شهر خورموج به عنوان یکی از 40 شهر منتخب تذکر لسانی انتخاب شد.

معاونت تشکل‌های مردمی شهرستان دشتی نیز در این نشست گفت: باید در اصناف و مساجد گروه‌های 10 نفره را بازخوانی، ساماندهی و آموزش‌های مجدد انجام دهیم.

حذر سلیمانی‌خورموجی افزود: پیش از صدور پروانه کسب برای کسبه کلاس‌های آموزش در این زمینه برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اهدافی که دنبال می‌کنیم فرهنگ‌سازی و ترویج تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر است و هیچ تکلیف دیگری نداریم.

وی با بیان اینکه گروه‌هایی که در این طرح حضور دارند در گذشته نیز آموزش دیده‌اند افزود: هر کس نسبت به مسئولیت‌هایی که متقبل شده فعالیت خود را آغاز می‌کند و در بخش اصناف و بازاریان نیز اقدام به تشکیل گروه‌های 10 نفره و شورای امر به معروف و نهی از منکر کرده‌ایم و در جلسات توجیهی نیز باز هم آموزش‌هایی را خواهیم داد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول