اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران خبر داد

وجود 895 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران گفت: 895 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد.

وجود 895 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فخرالله مولایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در زنجان، اظهار داشت: حدود 28 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی موجود در کشور برای 600 هزار نفر اشتغالزایی کرده است، خاطرنشان کرد: 27 هزار طرح نیمه‌تمام در سطح کشور وجود دارد.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران با بیان اینکه در مجموع 17 هزار طرح که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در کشور وجود دارد، اضافه کرد: 10 هزار فقره طرح نیز از کمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه دلیل فعالیت زیر ظرفیت واحدهای صنعتی مسائل مربوط به معوقات بانکی و سرمایه در گردش است، اضافه کرد: مشکلات مالی، مشکلات بازار و مشکلات داخلی از جمله مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در کشور است و مشکلات زیرساختی آنچنانی در کشور وجود ندارد.

مولایی با بیان اینکه 7 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که 50 درصد زیر ظرفیت فعالیت می‏‌کنند، افزود: 5 هزار واحد صنعتی بین 50 تا 70 درصد و 8 هزار واحد نیز بیش از 70 درصد از ظرفیت خود استفاده می‏‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 51 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی مشکل عدم رقابت در بازار است، تصریح کرد: 10 درصد از مشکلات آنها مربوط به ورود کالاهای مشابه خارجی به کشور است.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران اضافه کرد: 42 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی کمبود سرمایه در گردش و عدم توان باز پرداخت بدهی به بانک‏ها نیز 40 درصد است.

وی در مجموع 170 تصفیه‌خانه در حال ساخت و بهره‏‌برداری در کشور وجود دارد، ادامه داد: در استان زنجان نیز چهار تصفیه‌خانه وجود دارد که در حال حاضر دو مورد از آن به بهره‏‌برداری رسیده است.

مولایی در زمینه خوشه‏‌های صنعتی اظهار داشت: تعدد در تصمیم‏‌گیری‏‌ها سبب شده است که خوشه‏‌ها آنگونه که باید رشد نکنند و در حال حاضر کارگروه حمایت از تولید در حال تصمیم‏‌گیری به منظور واگذاری خوشه‎های صنعتی به سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‏‌های شهرک‏های صنعتی تا 10 هزار میلیارد تومان تصریح کرد: این پروژه‏‌ها به منظور اجرا به قرارگاه خاتم‏‌الانبیاء، قرارگاه خاتم‏‌الاوصیاء و ستاد اجرای فرمان حضرت امام واگذار شده است.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران با تاکید بر احداث 117 پست برق و خط انتقال مربوط در شهرک‏ها و نواحی صنعتی کشور یادآور شد: تامین گاز 330 شهرک و ناحیه صنعتی کشور از دیگر اقدامات پیش‏‌بینی شده است.

وی به تامین 7 هزار و 600 لیتر بر ثانیه آب از کسری 23 هزار لیتر بر ثانیه اشاره کرد و افزود: تکمیل تلفن ثابت در 194 شهرک و ناحیه صنعتی از دیگر برنامه‏‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران به شمار می‏‌رود.

مولایی با بیان اینکه 150 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‏‌ها و نواحی صنعتی در سطح کشور به بهره‏‌برداری می‏‌رسد، ادامه داد: احداث 600 ایستگاه آتش‏‌نشانی در شهرک‏های صنعتی از دیگر اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران محسوب می‏‌شود.

وی با بیان اینکه عملیاتی‌کردن 219 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور از دیگر طرح‏های پیش‎بینی شده در پروژه 10 هزار میلیارد تومانی است، تصریح کرد: 31 نیروگاه با مقیاس کوچک نیز در کشور احداث می‏‌شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران تجهیز و به بهره‎برداری رساندن شهرک‎های فناوری و تجهیز و به بهره‎برداری رساندن مراکز خدمات فناوری کسب و کار را از دیگر برنامه‎های سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران دانست.

وی به احداث 200 کارخانه صنعتی در شهرستان‏‌های کمتر توسعه یافته کشور اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‏‌های تجاری کشور نیز احداث و تکمیل می‏‌شود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول