اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

شهرک‏های صنعتی زنجان قابلیت جذب سرمایه‏‌گذاری دارند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: شهرک‏های صنعتی زنجان قابلیت خوبی برای جذب سرمایه‏‌گذار دارند.

شهرک‏های صنعتی زنجان قابلیت جذب سرمایه‏‌گذاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان، زنجان اظهار داشت: در زمینه شهرک‏های صنعتی در استان زنجان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در همه مناطق و شهرستان‏های استان زنجان شهرک صنعتی ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: با وجود این شهرک‏ها سرمایه‏‌گذاران در مناطق مختلف استان جذب می‏‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در مکان‏‌یابی‏‌های صورت گرفته برای احداث شهرک‏های صنعتی در استان زنجان به مسائل زیست‌محیطی نیز توجه ویژه می‏‌شود، اضافه کرد: این شهرک‏ها معمولا در اراضی فاقد ارزش کشاورزی احداث می‏‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‏های لازم در شهرک‏های صنعتی استان زنجان فراهم شده است، ادامه داد: شهرک‏ها و نواحی صنعتی با توجه به ظرفیت‏‌ها و زیرساخت‏‌های مناسب قابلیت خوبی برای جذب سرمایه‏‌گذاری‏‌ها دارد.

کریمی با بیان اینکه پس از اجرای طرح بزرگ و ارزشمند هدفمندسازی یارانه‏‌ها با یک طرح ضربتی گازرسانی به شهرک‏ها و نواحی صنعتی در استان زنجان به صورت جدی پیگیری شد، تصریح کرد: در حال حاضر در همه شهرک‏های صنعتی که واحد فعال دارند گازرسانی شده است.

وی یادآور شد: گازرسانی به واحدهای صنعتی خارج از شهرک‏ها نیز مورد توجه و پیگیری جدی مسئولان است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به رویکرد کلان دولت به منظور تمرکز سرمایه‏‌گذاری‏‌ها در شهرک‏های صنعتی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از ایجاد واحدهای صنعتی پراکنده و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی از دیگر اهداف دولت محسوب می‏‌شود.

وی با بیان اینکه در قطب‏‌های صنعتی جذاب استان که در محور ابهر و تهران قرار دارند شهرک‏های صنعتی مناسبی احداث شده است، ادامه داد: در شهر زنجان نیز شهرک صنعتی شماره یک به حد اشباع رسیده است، شهرک شماره دو نیز در حال پر شدن است.

کریمی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی ناجی که یک شهرک تخصصی است در شهرستان زنجان احداث شده است و شهرک روی نیز کاملا پر شده است و در حال حاضر زمینی برای واگذاری نیست.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان متقاضی زیادی برای سرمایه‏‌گذاری دارد، تصریح کرد: نبود اعتبارات برای تملک زمین‏‌ها از جمله مشکلات احداث شهرک صنعتی در مرکز استان است.

وی با تاکید بر اینکه احداث دو واحد نیروگاه و پالایشگاه در محور زنجان تبریز از جمله برنامه‏‌های پیش‏‌بینی شده به شمار می‏‌رود، ادامه داد: برای احداث این نیروگاه‏‌ها باید زمین گسترده‏‌ای را فراهم کرد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به انجام مطالعات لازم برای احداث یک شهرک صنعتی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این شهرک در زمینی به وسعت 2 هزار هکتار احداث می‏‌شود که پاسخگوی نیازهای آینده استان نیز است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول