اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان خبر داد

وجود یک هزار واحد صنعتی در شهرک‏‌های صنعتی زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان گفت: یک هزار و 206 واحد صنعتی مستقر در شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان وجود دارد.

وجود یک هزار واحد صنعتی در شهرک‏‌های صنعتی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن عباسی عصر امروز در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر سه شهرک صنعتی در استان زنجان در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 16 شهرک صنعتی در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهرک‏‌های صنعتی نوآوران، هیدج، ابهر، اشراق، ماهنشان، زنجان و افق ابهر از جمله این شهرک‏‌ها به شمار می‏‌رود.

سرپرست شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک‏‌های صنعتی زنجان سه، زنجان چهار و ابهر چهار مکان‏‌یابی شده و در دست احداث است، اضافه کرد: در زمینه شهرک زنجان سه زمین 500 هکتاری از اراضی ویژه اقتصادی در اختیار گرفته‏‌ایم و این شهرک در آنجا مستقر می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه ناحیه صنعتی مصوب در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: دو ناحیه صنعتی انتقالی ایجرود و طارم نیز در حال حاضر آماده واگذاری است.

عباسی با بیان اینکه میزان اراضی شهرک‏‌ها 2 هزار و 674 هکتار است، تصریح کرد: وسعت اراضی که سند ثبت دارند نیز بیش از 2 هزار هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه وسعت زمین صنعتی شهرک‏‌ها و نواحی صنعتی استان زنجان یک هزار و 350 هکتار است، یادآور شد: در مجموع 13 شهرک صنعتی در استان از نعمت آب و برق برخوردار هستند که میزان آب تامین شده شهرک‏‌ها 372 لیتر در ثانیه و برق تامین شده نیز 258 مگاوات است.

سرپرست شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه 9 شهرک صنعتی در استان زنجان گاز روشن دارند، خاطر نشان کرد: شهرک‏‌های صنعتی هیدج، نوآوران، شریف ابهر، ماهنشان و ... از گاز روشن برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 206 واحد صنعتی مستقر در شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: حدود 467 واحد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‏‌ها بهره‏‌بردار محسوب می‏‌شوند.

عباسی تعداد محصولات ثبت شده در سایت شرکت شهرک‏‌های صنعتی را 988 مورد عنوان کرد و افزود: میزان اشتغال‌زایی پیش‏‌بینی شده در این شهرک‏‌ها نیز 31 هزار و 238 نفر است.

وی با اشاره به اینکه 663 واحد فعال در شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان وجود دارد، یادآور شد: 211 واحد زمین خود را تحویل گرفته‏‌اند و 81 واحد در حال دیوارکشی، 107 واحد در حال نصب سوله و 31 واحد نیز در حال نصب ماشین‏‌آلات هستند.

سرپرست شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه‏‌گذاری صورت گرفته در شهرک‏های صنعتی استان زنجان حدود 19 هزار و 142 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: بیشتر واحدهای صنعتی با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی با اشاره به افزایش هزینه انرژی‏‌ها اظهار داشت: بسته‏‌های حمایتی دولت از واحدهای صنعتی هنوز ابلاغ نشده است و اگر این بسته‏‌ها ابلاغ شود بسیاری از واحدهای صنعتی سر پا نگهداشته می‏‌شود.

عباسی با بیان اینکه تعطیل‌شدن واحدهای صنعتی به ضرر استان زنجان است، اضافه کرد: با توجه به نیاز واحدهای صنعتی به تسهیلات و سرمایه در گردش، اگر از این واحدها حمایت نشود این واحدها تعطیل می‏‌شوند.

وی به بخشودگی جرایم برخی از واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: بیش از 8میلیارد تومان از واحدهای صنعتی طلب داریم که برای دریافت این طلب‏‌ها از روش تقسیط استفاده کرده‏‌ایم.

سرپرست شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه تعیین تکلیف زمین‏‌های راکد در شهرک‏‌های صنعتی در اولویت برنامه‏‌های سال جاری شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان است، یادآور شد: در حال حاضر در شهرک صنعتی طارم که بیشتر زمین‏‌ها غیر فعال هستند قراردادها را فسق می‏‌کنیم و به سرمایه‏‌گذاران جدید واگذار می‏‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال 14 مورد زمین را در شهرک‏‌های صنعتی فسق قرارداد کرده‏‌ایم، ادامه داد: در مجموع 45 درصد از زمین‏‌های شهرک‏‌های صنعتی راکد و مابقی فعال هستند.

عباسی با اشاره به اینکه 95 درصد از شهرک صنعتی شماره یک واگذار شده است، تصریح کرد: این شهرک شامل همه تجهیزات و امکانات از جمله دانشگاه، درمانگاه، وسایل حمل‏‌ونقل و ... است.

وی در زمینه شهرک تخصصی بانوان نیز اظهار داشت: این شهرک در زمینی حدود 50 هکتاری و با 60 سوله احداث می‏‌شود که 27 کارگاه برای بانوان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول