اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد

همکاری 130 کارشناس بهداشتی با خادمان مساجد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، 130 کاردان و کارشناس بهداشت محیط در امر بهداشت مساجد با خادمان همکاری می‌کنند.

همکاری 130 کارشناس بهداشتی با خادمان مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در آستانه فرارسیدن ماه رمضان، همایش بهداشت محیط مساجد در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این همایش یک روزه، شرکت‌کنندگان ضرورت توجه به امر زیباسازی، طراوت و بهداشت مساجد را مورد تأکید قرار دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این همایش اظهار داشت: برای آماده‌سازی مساجد در ماه مبارک رمضان، 130 کاردان و کارشناس بهداشت محیط با خادمان در امر بهداشت مساجد همکاری می‌کنند.

سیدمهدی طباطبایی ارائه آموزش‌های بهداشتی توسط کارشناسان به خادمان و هیئت امنای مساجد را از دیگر برنامه‌های این طرح نام برد.

* پاکیزه نگه‌داشتن مساجد یک تکلیف شرعی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان نیز در این همایش گفت: مسجد خانه خدا و مردمی‌ترین پایگاه بندگان صالح او است که در طول قرن‌ها به عنوان مدرسه تزکیه، تعلیم و دانش عرصه رشد و تعالی انسان‌های خداجو بوده و هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی بیان کرد: خداوند از مسجد به عنوان خانه خود یاد می‌کند و خانه خدا پناهگاه بندگان اوست و به پاکیزگی و طهارت از هر مکان دیگر شایسته‌تر است، زیرا حفظ پاکیزگی مساجد بزرگداشت آنها است و هرگونه کوتاهی در این زمینه بی‌احترامی به مقدس‌ترین مکان‌ها است.

وی افزود: در دین مقدس اسلام در مورد پاکیزگی و بهداشت مساجد بسیار سفارش شده است، چنانچه آیات شریفه قرآن کریم و احادیث و نیز روایات با تاکید بر این موضوع یاد کرده و مسلمانان را به مراعات پاکی و بهداشت در مساجد تشویق می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که قداست خانه خدا در هر جا و به هر صورت که باشد به حدی است که پاکیزه نگهداشتن آن یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه محسوب می‌شود.

هاشمی ادامه داد: به همین منظور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همایش بهداشت محیط مساجد با حضور هیئت امناء و خادمان مساجد در زاهدان به مدت یک روز برگزار شد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در امر بهداشت مساجد برای عبادت مؤمنان به ویژه در ماه رمضان، خواستار همکاری خادمان و هیئت امنای مساجد با کاردان‌ها و کارشناسان بهداشت محیط شد.

در پایان همایش، توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بابت اجرای همایش بهداشت محیط مساجد، لوح تقدیر اعطا شد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول