اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گردشگری سپاه بیت‌المقدس کردستان:

رزمایش مردان آسمانی تا ابتدای ماه رمضان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول اردویی و گردشگری سپاه بیت‌المقدس کردستان از آغاز رزمایش فرهنگی بصیرتی مردان آسمانی در سنندج خبر داد و گفت: اجرای این رزمایش تا اول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رزمایش مردان آسمانی تا ابتدای ماه رمضان اجرا می‌شود

فرهاد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ایثارگری‌ها و رشادت‌های مردمان استان کردستان و نیز رزمندگان مهاجر و انصار در قالب این رزمایش فرهنگی به صورت زنده به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته مسئول اردویی و گردشگری سپاه بیت‌المقدس کردستان، همچنین در این برنامه رخدادها و رویدادهایی که درجنگ تحمیلی در این استان اتفاق افتاده است به نمایش گذاشته می‌شود و هر شب یک نمایش میدانی عظیم به صورت زنده به اجرا درمی‌آید.

غلامی تسری‌دادن فرهنگ ایثار و مقاومت، بازگویی فعالیت‌های ضدانقلاب در این منطقه و اطلاع‌رسانی در رابطه با حربه‌های جدید دشمنان به ویژه صهیونیست که علیه این ملت به کار می‌گیرد را از اهداف برگزاری این همایش فرهنگی بصیرتی عنوان کرد.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: انتقال و گسترش فرهنگ مقاومت، پاکی، درستی و رشادت مردمان کردستان به نسل‌های مختلف انقلاب از دیگر اهدافی است که در قالب اجرای این نمایش دنبال می‌شود.

وی ضمن اعلام اینکه دیدن رزمایش فرهنگی بصیرتی مردان آسمانی برای عموم آزاد است، از مردم استان به ویژه مردم سنندج دعوت کرد تا هر شب ساعت 21 از این نمایش در مجتمع فرهنگی حضرت رسول اکرم(ص) واقع در مسیر ننله سنندج دیدن نمایند.

غلامی یادآور شد: زائران کاروان‌های راهیان نور ورودی به استان کردستان از این نمایش دیدن می‌کنند و دیدن این نمایش برای خانواده‌های علاقه‌مند استان کردستان هم منعی ندارد.

وی در ادامه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، آشنایی با یکی دیگر از توطئه‌های استکبار جهانی با عنوان بحران در کردستان، آشنایی با سال‌ها مبارزه همه‌جانبه و جهاد خاموش در خطه کردستان، شناخت حماسه‌های مردم کردستان، جلوه‌های ویژه مبارزه در طول 33 سال مبارزه و جهاد خاموش، بازدید از میراث فرهنگی و آثار تاریخی و باستانی و آشنایی با فرهنگ غنی مردم مسلمان کرد استان را از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور برشمرد.

به گفته غلامی، کاروان‌های راهیان نور در این دوره از اعزام‌ها با شعار جوانان ایران مهمان لاله‌های کردستان از مناطق عملیاتی تپه‌ الله‌اکبر، باشگاه افسران، مزار شهدا، مقبره هاجرخاتون و خانه کرد در سنندج بازدید می‌کنند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      مسئول اردویی و گردشگری سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: زائران راهیان نور از یادمان والفجر 4 و شهدای گمنام، یادمان قدمگاه مقام معظم رهبری، شهدای والفجر10، یادمان بمباران شهدای قلعه‌جی، قرآن‌نگل در سروآباد و مریوان نیز بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام سیران‌بند و یادمان کربلای 10شهدای پارک 15 خرداد بانه نیز توسط زائران راهیان نور بازدید می‌شود، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله شب خاطره از دیگر برنامه‌های جانبی این اردوها است.

به گفته وی، میزبانی راهیان نور طبق برنامه‌ریزی یکم تیرماه اعلام شده بود ولی با توجه به استقبال زائرین، یک هفته قبل از موعد یعنی از تاریخ 23 خرداد ماه آغاز و تاکنون بیش از 14 هزار نفر زائر از استان‌های خوزستان، یزد، مازندران و البرز از مناطق عملیاتی کردستان بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول