اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

برنامه‌ هدفمندی برای توسعه همدان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای هدفمند و عزمی راسخ برای توسعه استان همدان وجود ندارد.

برنامه‌ هدفمندی برای توسعه همدان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه چشم امید مردم همدان به تلاش مدیران است، اظهار داشت: در بودجه اختصاصی واقعیت امر این است که این مبالغ پاسخگوی توسعه شهرستان نیست و این مسئله را مدیران باید از منابع دیگری دنبال کنند.

وی تصریح کرد: استان همدان باید در چشم‌انداز 1404 جایگاه خود را مشخص کند به طوری که الآن استان در چه جایگاهی است و به کجا می‌خواهد برسد، ما باید بدانیم چه برنامه‌ای در پیش رو داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای هدفمند و عزمی راسخ برای توسعه استان نداریم، افزود: کار ما به دست مدیران سرعت می‌یابد و ما نیز با وزرا و دولت ارتباط می‌یابیم تا این امر را توسعه بخشیم.

کارخانه‌‌‌ای بیان داشت: ما باید از اعتبارات متمرکز کشوری در استان بهره‌مند شویم چرا که اعتبارات کنونی پاسخگو نیست، ما می‌توانیم در صندوق توسعه ملی اعتبارات زیادی در اختیار بگیریم و در بخش صنعت و معدن بهره‌مند شویم و اگر بخش خصوصی وارد شود، ما نیز کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما در گازرسانی می‌توانیم از 3 میلیارد تومان تسهیلات استفاده کنیم، گفت: ضمانت اجرایی این تسهیلات وزارت نفت است و می‌توان روستاهای فاقد گاز را گازرسانی کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: بر اساس ماده 18 و 19 قانون بودجه، 85 درصد اعتبارات آب کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند و تنها 15 درصد را کشاورز می‌تواند پرداخت کند و این امر نیازمند پیگیری است.

وی بیان داشت: یک درصد از اعتبارات قانون بودجه که به ورزش اختصاص یافته است، 30 درصد مربوط به مراکز روستایی و 20 درصد مربوط به ورزش مدارس است.

کارخانه‌ای در رابطه با پژوهش نیز ابراز داشت: در راستای حمایت از پژوهش و فناوری، باید نیم تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها به بخش پژوهش و فناوری اختصاص یابد که تاکنون این اتفاق یا کمرنگ بوده و یا تحقق نیافته است که ما نمایندگان آن را پیگیری می‌کنیم.

وی از ضرورت ایجاد دانشگاه زیست‌محیطی در همدان سخن گفت و افزود: در دنیا شش علم زیست فناوری، نانو فناوری، هسته‌ای، آی.تی و زیست‌محیطی زیرساخت علوم بشریت هستند که ما به آنها نپرداخته‌ایم که باید پیگیری کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: اگر به دنبال پیشبرد اهداف استان هستیم باید زیرساخت‌ها را پیش برد اما شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

وی اولویت بخش کشاورزی را ایجاد سیلو عنوان کرد و افزود: استان همدان با تولید بالای گندم فاقد چند سیلو است که همین یک نقطه ضعف و نبود زیرساخت در امر کشاورزی محسوب می‌شود.

کارخانه‌ای اذعان داشت: استان همدان به عنوان دومین استان تولیدکننده سیب زمینی، فاقد سردخانه است و در حال حاضر هزاران تن سیب زمینی در همدان فاسد شده و از بین می‌رود.

وی با اشاره به دو مجتمع پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا یادآور شد: گفته می‌شد پتروشیمی هگمتانه 90 درصد اتمام یافته است اما هنوز همان طور مانده است که یکی از عوامل آن تخصصی تصمیم نگرفتن است که لازمه آن انجام کارشناسانه مسائل است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از نارضایتی 80 تا 90 روستا از بیمه محصولات روستایی خبر داد و گفت: این روستاها از نبود بیمه کشاورزی و بیمه چاه‌ها ناراضی هستند.

وی اضافه کرد: در وزارت کشاورزی 2 هزار و 500 نفر عضو هیئت علمی داریم که مشکلات کشاورزان را با تحقیق بررسی می‌کنند اما هنوز نتوانسته‌ایم با آفات سنتی سن مبارزه کنیم.

کارخانه‌ای بیان داشت: آبرسانی از سد تالوار در سفر رهبری به همدان تصویب شد که تاکنون انجام نشده و ما پیگیری می‌کنیم تا اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد.

وی در پایان با لزوم بر رسیدگی به کارهای مردم اظهار کرد: از این پس نامه‌ای از مردم از سوی ما به شما ارجاع می‌شود که در صورت پاسخگویی، مدیران تشویق می‌شوند که این یک اصل است و حالت رقابتی بین مدیران ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول