اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی:

خراسان‌شمالی از میانگین شاخص‌های توسعه کشور عقب است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی گفت: این استان از میانگین شاخص‌های توسعه استان‌های کشور عقب است.

خراسان‌شمالی از میانگین شاخص‌های توسعه کشور عقب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عبدالرضا عزیزی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: این فاصله استان از شاخص‌های توسعه باعث مشکلات در حوزه‌های اشتغال، رفاه عمومی و همچنین معضلات اجتماعی شده است.

وی افزود: این استان با وجود ظرفیت‌های بالا در بخش‌های مختلف لیکن تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد.

عزیزی با بیان اینکه باید در حوزه‌های اقتصادی تلاش‌های زیادی در استان انجام شود، گفت: در بخش صنعت، حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی و هوایی، بخش کشاورزی و اشتغال پایدار هنوز نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی با تاکید بر ضرورت رشد اقتصادی استان تصریح کرد: باید ظرفیت‌سازی لازم انجام و از افراد توانمند و سرمایه‌گذار حمایت شده تا جایگاه واقعی استان در حوزه تولید تحقق یابد.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی گفت: مزین‌شدن امسال به این نام فرصتی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی به تغییر استاندار خراسان‌شمالی از سوی دولت اشاره کرد و افزود:‌ استاندار سابق استان خدمات و تلاش‌های زیادی را داشته با این وجود پس از تصمیم دولت و معرفی استاندار جدید به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان از استاندار جدید حمایت ویژه‌ای را خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی نیز به عنوان نماینده مدیران خراسان‌شمالی در این مراسم اظهار کرد: الحمدالله شفقت استاندار سابق این استان بدون حاشیه زحمات زیادی را برای استان متحمل شدند و اقدامات اساسی را برای توسعه استان به ثمر رساند. در سال گذشته اتفاقات مبارکی در استان روی داد که در کاهش میزان ورودی پرونده به دادگستری بسیار تأثیرگذار بود.

وی افزود: در حالیکه عموماً در استان‌ها سالانه 10 درصد به میزان پرونده‌های ورودی افزوده می‌شود، لیکن برای نخستین بار در خراسان‌شمالی نه تنها شاهد افزایشی نبودیم، بلکه میزان ورودی پرونده حدود 10 درصد نیز تقلیل یافت.

کیخسروی ارتقای شاخص‌های امنیتی و توسعه استان را از دیگر دستاوردهای تلاش‌های استاندار و مسئولان استان در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: خوشبختانه طی 18 سال حضور خود در این خطه مردم آن را نجیب، باتقوا، شهیدپرور و کم‌نظیر دیدم.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه برخی از جا به جایی‌ها برای استان ممکن است هزینه داشته باشد، بر ثبات مدیریتی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: کاری بکنید که موتور محرکه استان در مسیر توسعه هر چه بیشتر گام بردارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول