اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمه مرکزی:

بیمه‌های زندگی در کشور توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: افزایش ضریب امید به آینده و همچنین گسترش فضای شادابی در جامعه در گرو توسعه بیمه‌های زندگی است که متاسفانه در کشور ما نمود چندانی ندارد.

بیمه‌های زندگی در کشور توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد کریمی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان بیمه کارآفرین تبریز با بیان اینکه در حال حاضر بیمه‌های زندگی در کشور فقط هشت درصد است، اظهار کرد: 80 درصد مردم ژاپن بیمه زندگی دارند.

وی تصریح کرد: آشنایی اندک مردم با ویژگی‌ها و مزیت‌های بیمه‌های زندگی سبب شده این مقوله مهم به حاشیه رانده شود در حالی که در بسیاری از کشورها بیمه‌های زندگی حرف اول را می‌زنند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تمهیدات بیمه مرکزی در خصوص توسعه بیمه‌های زندگی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های بیمه‌ای جدید در هنگام اخذ مجوز ملزم خواهند بود سهم قابل توجهی از سبد پرتفوی خود را به بیمه‌های زندگی اختصاص دهند.

کریمی تصریح کرد: صنعت بیمه موظف است آرامش و اطمینان را در سطح جامعه گسترش دهد که این امر در شرایط فعلی کشور یک ضرورت آشکار است.

وی با اشاره به این مطلب که تحریم‌های بیمه‌ای مصداق بارز بداخلاقی آمریکا و هم‌پیمانانش است، خاطرنشان کرد: در هیچ مقطع تاریخی و در هیچ‌یک از نقاط جهان پوشش‌های بیمه‌ای مشمول تحریم نشده ولی ما از همین تهدید هم فرصت‌های تازه پدید آوردیم.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تدوین آیین‌نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران نیز از اقداماتی است که برای اولین بار در بیمه مرکزی انجام می‌شود که از وظایف بیمه مرکزی است.

کریمی درباره اخلاق‌مداری در رقابت و توسعه بازار تصریح کرد: برای توسعه و کسب درآمد در بازارهای بیمه‌ای هیچ مشکلی وجود ندارد و همه شرکت‌ها می‌توانند فعالیت کنند اما این نکته را باید همگان مدنظر داشته که هیچگاه در مسیری قرار نگیرند تا با انجام یک سری کارهای ناصواب موجبات خروج دیگر رقبا از بازار را فراهم آورند، باید رقابت در کنار رفاقت سرلوحه کارها قرار بگیرد و رقابت‌ها باید به سمتی پیش برود که مردم و مشتریان راضی باشند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول