اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

صنعت اردبیل فاقد چشم‌انداز توسعه روشن است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: صنعت اردبیل فاقد چشم‌انداز توسعه‌ای شفاف و روشن در رسیدن به یک توسعه و پیشرفت حقیقی است.

صنعت اردبیل فاقد چشم‌انداز توسعه روشن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز رزمی صبح امروز در گردهمایی صنعتگران و تولید‌کنندگان اردبیل با اشاره به موانع پیش روی صنعت و معدن اظهار داشت: ما یک تثبیت موقعیت موفقیت‌آمیز در بخش صنعت و معدن غفلت کرده‌ایم و هر چند از لحاظ کمی فعالیت‌های خوبی را در استان شاهد بودیم و گروه‌های مختلف صنعتی در حوزه سرمایه‌گذاری پیشقدم بوده‌اند اما خروجی کار چندان مطلوب نبوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این مشکل و معضل و فعالیت کمتر از حد مورد انتظار بر می‌گردد به تثبیت نشدن موقعیت‌ها در بخش صنعت که سبب شده ما در تولید، صدور مجوز،‌ ترخیص و پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و تولیدات آنها با مشکلاتی روبرو شویم.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: در یک آسیب‌شناسی باید این واقعیت روشن شود که چند درصد واحدهای ما با ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و چگونه می‌توان از سرمایه‌های موجود به صورت شایسته و کامل بهره‌برداری کرد.

رزمی آسیب‌شناسی در مورد واحدهای صنعتی و تولیدی راکد وغیر‌فعال را برای فعالیت مجدد آنها خاطرنشان کرد و گفت:‌ در یک ارزیابی اولیه به این نتیجه رسیده‌ایم که 63 درصد مشکل استانی بخش صنعت کمبود نقدینگی و عدم حمایت جدی از واحدهای صنعتی و تولیدی است که یکی از عوامل موثر و تاثیر‌گذار در جذب سرمایه‌گذاری‌های سرگردان در جامعه است.

وی تاکید کرد: ما همچنان با کیفیت پایین تولید و امکان‌پذیر نبودن صادرات محصولات روبرو هستیم که به رغم نیروی آماده به کار مجرب و پر‌توان هنوز صنعت کشور و استان اردبیل از چشم‌انداز مناسب و افق توسعه‌ای مشخص برخوردار نیست.

استاد دانشگاه‌های اردبیل افزود: به همین دلیل است که ما نتوانسته‌ایم گروه صنعتی و ورود عالمانه به این بخش را مورد ارزیابی و سنجش واقعی قرار دهیم و همچنان شاهد واردات بی‌رویه محصولاتی هستیم که گاه کیفیتشان هیچ همخوانی با خواست و مطالبه مشتریان ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رزمی در پایان توسعه متوازن صنعت را نیازمند یک برنامه‌ریزی درست و هدفمند توصیف کرد و بیان داشت:‌ ما نمی‌توانیم تنها با تکیه بر صنایع تبدیلی بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت سوق دهیم در حالی که توانمندی‌های ما در بخش صنعت و معدن متفاوت‌تر و بسیار بالاتر از ظرفیت‌های شناسایی شده و توانمندی‌های بیان شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول