اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر وزیر مسکن و شهرسازی

23 میلیارد تومان به توسعه نهاوند اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: اختصاص 23 میلیارد تومان کمک خارج از اعتبارات به نهاوند برای پنج پروژه، دستاورد سفر وزیر مسکن و شهرسازی به شهرستان بود.

23 میلیارد تومان به توسعه نهاوند اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی ظهر امروز در برنامه افتتاح چند پروژه راه و ترابری در شهرستان نهاوند، کلنگ ایجاد چند طرح را نیز به زمین زد.

این پروژه‌ها شامل کلنگ‌زنی ایستگاه راه‌آهن غرب کشور در منطقه فیروزان در وسعت 6 هزار متر مربع مساحت با 15 میلیارد تومان اعتبار، کلنگ‌زنی قطعه سوم چهارخطه کردن محور نهاوند به کرمانشاه با 10 میلیارد تومان در حجم 13 کیلومتر بوده است.

پروژه‌ افتتاحی نیز شامل قطعه اول و دوم چهارخطه کردن محور نهاوند به فیروزان بود.

نیکزاد در ادامه سفر خود از پروژه‌های مختلف شهرستان نهاوند بازدید کرد و مبلغ 23 میلیارد تومان خارج از اعتبارات شهرستان برای تسریع در ساخت و ساز پنج پروژه راه، مسکن و شهرسازی نهاوند اختصاص داد.

وی همچنین از سرعت گرفتن عملیات احداث راه‌آهن غرب کشور خبر داد و ابراز داشت: 42 کیلومتر از این محور از نهاوند می‌گذرد که تا پایان دولت دهم این قطعه نیز صد درصد باید به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی از گران نشدن بلیط هواپیما حداقل تا پایان دولت دهم خبر داد و افزود: قیمت بلیط هواپیما تا پایان این دولت افزایش نمی‌یابد.

وی با اشاره به وجود بیش از 170 پروژه مسکن و شهرسازی تحت نام پروژه‌های مهر ماندگار در کشور ابراز داشت: این پروژه‌ها باید تا پایان دولت دهم به پایان برسند.

نیکزاد در مورد بیمارستان 160 تختخوابی جدید‌الاحداث نهاوند نیز گفت: این پروژه‌ها با 19 میلیارد تومان اعتبار که جزو پروژه‌های مهر ماندگار هستند باید تا پایان دولت دهم به پایان برسند.

وی از تخصیص یک میلیارد تومان برای احداث راه روستایی شهرستان خبر داد و ابراز داشت: ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر با سرعت ادامه خواهد یافت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز سفر وزیر راه و شهرسازی را برای نهاوند در این موقعیت حساس بسیار باارزش و پربرکت خواند و افزود: شهرستان نهاوند از سال 89 به بعد در بحث ایجاد و احداث مسکن مهر شتاب ویژه‌ای گرفته است.

مهدی سنایی از ساخت 3 هزار و 450 واحد مسکن مهر و روستایی در نهاوند در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این مسکن‌ها شامل مسکن مهر نهاوند، گیان، برزول، فیروزان و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است که توانسته بخشی از دغدغه‌های مردم را در بخش مسکن حل کند.

وی به مسکن روستایی در نهاوند اشاره کرد و افزود: شهرستان نهاوند در بخش مسکن روستایی نیز توفیقات خوبی را حاصل کرده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول