اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

مراکز فنی و حرفه‌ای ظرفیت ایده‌آل تربیت نیروی انسانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها ظرفیت ممتاز و بزرگ تربیت نیروی انسانی خلاق برای ورود به عرضه اشتغال اجتماع هستند.

مراکز فنی و حرفه‌ای ظرفیت ایده‌آل تربیت نیروی انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مرکز فنی و حرفه‌ای کوثر اظهار داشت: سیاست ایجاد اشتغال برای جوانان در طیف وسیع دغدغه مهم دولت است و بر همین اساس معتقدیم تمرکز و توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 60 تا 70 درصد تعهدات اشتغال این استان را محقق می‌کند.

وی با یادآوری اینکه دولت مصمم است تا نیروهای سرگردان و مولد اشتغال را ساماندهی کند، افزود: بر این اساس طرح‌های اشتغالی متنوعی در حال ساماندهی و ارائه ست و ما نیز سعی داریم این طرح‌ها را در استان به مرحله اجرا درآوریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معضل بیکاری را به طور عام برطرف می‌کند، ابراز داشت: در تربیت نیروی انسانی ماهر و متبحر، فنی و حرفه‌ای بیشترین دخالت را دارد و همین امر سبب شده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همه گیر و گسترده اجرایی شوند.

صفری با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای را ظرفیت‌های بالفعل در حوزه تربیت نیروی انسانی کار است، افزود: وجود رشته‌های متنوع و کارگاه‌های فعال آموزشی فرصتی برای استفاده بهتر جوانان از این بستر است.

این مسئول بیان داشت: اگر مسئولان جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به خوبی برای خانواده‌‌ها و جوانان تبیین کنند در مسیر اشتغال‌ ‌زایی موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارت‌آموزی مراکز فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار و نیروی کار مولد، افزود: فنی و حرفه‌ ای شعار هر شهروند یک تخصص را به عنوان اولویت کاری خود قرار داده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل به تلاش و برنامه‌ریزی این مرکز در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: این مرکز با عوامل انسانی و داشتن کارگاه‌ها، فضاهای آموزشی مناسب و رشته‌های آموزشی فنی مختلف بیش از پیش در خدمت مردم و جوانان جویای کار این شهرستان و روستاهای تابعه است.

این مسئول برنامه‌ریزی برای ایجاد ایده‌های جدید فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و کاربردی و تبدیل این ایده‌ها به اشتغال برای افراد بیکار استان را از برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ذکر کرد.

صفری تصریح کرد: در این راستا رشته طلا و جواهرسازی را که تا کنون به صورت سنتی در استان اردبیل فعالیت می‌کرد به صورت علمی در اردبیل دایر شده که می‌تواند سالانه برای 10 هزار نفر در این رشته اشتغال ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل همچنین با اشاره به شباهت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشکده‌ها و دانشگاه‌های صنعتی ابراز داشت: این امر ضرورت ایجاد می‌کند که افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای به ارائه آموزش می پردازند از مهارت‌ها و توانایی قابلیت‌دار برخوردار باشند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تلاش می‌کنیم رشته‌های متناسب با استعداد و نیازهای کاری منطقه را شناسایی و در شهرستان کوثر راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول