اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با تلاش‌های انجام یافته در سه سال اخیر حدود 40 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، ابراهیم سحرخیز در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات علمی ـ کاربردی هنرجویان هنرستان‌های کاردانش کشور در تبریز بر توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و هدایت دانش‌آموزان متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید کرد.

وی افزود: برگزاری مسابقات علمی عملی توانمندی هنرستان‌ها و هنرجویان و هنرآموزان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فلسفه برگزاری مسابقات علمی عملی هنرستان‌ها را پیام‌رسانی به سیاست‌گذاران علمی و اقتصادی و شغلی کشور عنوان کرد که در صورت توجه به توسعه رشته‌های مهارتی و حرفه‌ای در آینده کشور از هر نوع وابستگی تخصصی رهایی می‌یابد و در جهت‌گیری برنامه‌ریزی آینده کشور هم به توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توجه شده و همچنین به آموزش و پرورش کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز اهمیت ویژه قائل خواهند بود.

وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های تخصصی و فنی و حرفه‌ای از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست‌های کلی اشتغال و چشم انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه است، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این امر مهم نبوده و نیاز به معاضدت و همفکری و همکاری دیگر دستگاههای ذیربط است.

سحرخیز با اشاره به رشد علمی و اقتصادی ایران اسلامی بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری گفت: استکبار جهانی از رشد علمی و توانمندی اقتصادی ایران بیمناک است و فناوری هسته‌ای را بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی قرار داده است. 

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول