اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با اعطای مجوز به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد ساماندهی شده است.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمیدرضا خانپور عصر امروز در نشست بررسی مشکلات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: سال گذشته برای افزایش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در استان 40 آموزشگاه مجوز تاسیس گرفتند.

وی افزود: اعطای مجوز به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد در استان موجب شده است بخش عمده‌ای از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان توسط این مراکز به صورت گسترده ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه 366 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر در سطح استان به فعالیت آموزشی مشغول هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از این مراکز آموزشی نظارت مستمر و اساسی اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه در این زمینه در استان، 74 پرونده در راستای درخواست افزایش رشته، تأسیس آموزشگاه، تأئید مکان آموزشگاه، صدور و تمدید ابلاغ مدیریت، تمدید پروانه‌های تأسیس، درخواست مرخصی، تمدید و صدور کارت مربی‌گری، دومنظوره کردن پروانه تأسیس و بازگشایی مجدد آموزشگاه مورد موافقت قرار گرفته است.

خانپور اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی مراکز بیشتر در سال جاری، روند ارائه خدمات آموزشی به نوجوانان و جوانان و توسعه مهارت‌آموزی بیش از پیش شتاب گیرد.

فرماندار ارومیه نیز در این نشست گفت: افزایش توانمندی، خلاقیت و به‌کارگیری دانایی و دانش از جمله عوامل مهم در مهارت‌آموزی است.

جواد شریف‌نژاد اضافه کرد: افزایش و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در فرآیند تولید، امری حیاتی است که این امر باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی افزود: نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور برای توسعه و پیشرفت است و آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای نیز از راهکارهایی است که نیروی انسانی را برای توسعه و پیشرفت کشور آماده و تجهیز می‌کند.

به گفته شریف‌نژاد باید به این نوع آموزش‌ها در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه توسعه جامعه در گرو رشد و توسعه نیروی انسانی است و این امر نیز با آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای بیشتر قابل دستیابی است.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، تجهیزات و سرمایه، بدون نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد، بلااستفاده خواهد ماند و این نیروی انسانی است که داشته‌های ما را بارور می‌سازد.

فرماندار ارومیه با تاکید بر شناسایی نیازهای جامعه، اظهار امیدواری کرد: با شناسایی بیش از پیش نیازهای جامعه و ایجاد بستر مناسب برای آموزش مهارتی مورد نیاز، آینده درخشانی برای استان و نیروهای کارآمد فراهم شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول