اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران خبر داد

اختصاص 5 میلیارد تومان به آموزش‌دیدگان فنی‌و‌حرفه‌ای مازندرا‌ن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از اختصاص 5 میلیارد تومان به آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای از سوی بسیج سازندگی مازندران خبر داد.

اختصاص 5 میلیارد تومان به آموزش‌دیدگان فنی‌و‌حرفه‌ای مازندرا‌ن

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالسعید زنجبر بعدازظهر امروز در نشست مشترکی با مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران برای همکاری‌های مشترک این دو نهاد اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته در این حوزه بسیار خوب عمل کرد و تاثیرگذاری این آموزش‌ها بیش از پیش مشهود است و به طوری که متقاضیان خواهان آموزش‌های تکمیلی و سطح بالاتر هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای استان مازندران گفت: در برنامه امسال باید 60 رشته کاربردی آموزش فنی و حرفه‌ای که منجر به اشتغال در روستاها شود و این سازمان تلاش می‌کند تا با کمک فنی و حرفه‌ای این امر محقق شود.

وی افزود: از برنامه‌های بعدی این سازمان ورود به مناطق آلوده است که با توجه به تجربیات فنی و حرفه‌ای می‌توان خوب دراین زمینه اقدام کرد.

رنجبر با اینکه 70 منطقه آلوده در استان مازندران وجود دارد و توسط این سازمان شناسایی شده است، گفت: باید در مناطق آلوده استان کار فرهنگی و علمی کرد که با کمک فنی و حرفه‌ای می‌توان این امر محقق شود و با اعتبار 5 میلیاردی که به این سازمان در زمینه آموزش اختصاص یافته می‌توان بهره‌برداری بسیار بالایی برد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز در این نشست گفت: کارهای صورت گرفته باید در زمان مشخص وارد سایت سازمان (پرتال) شود و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با برنامه‌ریزی مشخص گیرد.

عبدالرضا شریعت‌نژاد ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آموزش در روستاها و مکان‌هایی که بسیج سازندگی مشخص کند، ایجاد می‌شود و آموزش‌هایی به فراگیران و متقاضیان داده می‌شود که منجر به اشتغال فرد و کسب درآمد می‌شود.

شریعت‌نژاد ادامه داد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در سال گذشته 80 رشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان منجر به اشتغال به متقاضیان داده شد و امسال با توجه به آموزش‌های جدید و نو در نظر است در 90 رشته که منجر به اشتغال می‌شود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داده شود.

وی گفت: سال گذشته 5 هزار و 757 نفر برای وام مشاغل خانگی معرفی شدند که 4 هزار و 300 نفر از آموزش‌دیدگان روستایی بودند و این نشان از تلاش برای آموزش روستاییان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد افزود: دوره‌های آموزشی در مراکز ثابت و سیار انجام می‌شود که آموزش‌های سیار برای متقاضیان خارج از شهر است و هر کجا که نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشند با توجه به نیاز منطقه و درخواست اهالی این آموزش‌ها داده می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول