اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

150 زندانی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری نهاوند گفت: سالانه 150 زندانی با آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند.

150 زندانی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مجید قربانی بعد از ظهر امروز در نشست رسیدگی به مشکلات 30 زندانی نهاوند با حضور رئیس دادگستری و دادستان دادگاه‌های انقلاب و عمومی نهاوند رفع مشکلات زندانیان را یکی از نقاط قوت دادگستری نهاوند و محاکم قضایی این شهرستان ذکر کرد که باعث شده خانواده‌های آنها با شرایط آسان‌تر نسبت به پیگیری مشکلات بیرونی زندانیان و محکومان مواجه شوند.

وی از حضور دادستان و دیگر قضات دادگستری به صورت ماهانه در محل ندامتگاه و دیدار چهره به چهره با زندانیان در نهاوند خبر داد و افزود: این موضوع باعث شده فضای زندان برای افراد زندانی به مکانی برای ابراز پشیمانی از ارتکاب مجدد به جرم تبدیل شود.

رئیس دادگستری نهاوند از ایجاد آموزش‌های لازم متناسب با نیاز بازار کار در محل زندان ویژه این افراد خبر داد و اظهار داشت: سالانه بیش از 150 نفر از زندانیان با آموزش‌های مختلف از جمله نجاری، مبل‌سازی، تعمیرات لوازم خانگی، برق‌کشی، نقشه‌کشی، طراحی و... زیر نظر مربیان مجرب آموزش فنی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند.

وی افزود: آنها بعد از پایان دوره تئوری و عملی موفق به دریافت گواهینامه مهارت از فنی و حرفه‌ای شده که می‌توانند بعد از آزادی و فراغت از زندان با دریافت تسهیلات مناسب برای خود و حتی دیگران ایجاد اشتغال کنند.

قربانی به مرخصی تشویقی برای زندانیانی که فعالیت فرهنگی آنها در داخل زندان مثبت بوده اشاره کرد و گفت: روانخوانی، روخوانی، حفظ قرآن کریم برگزار شده که کسانی که موفق به کسب رتبه شده‌اند می‌توانند از مرخصی تشویقی برخوردار شوند.

وی از ایجاد باشگاه ورزشی بدنسازی با هزینه‌های داخلی زندان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از این مجموعه چندمنظوره برای ارتقای سطح سلامتی و نشاط روحی زندانیان استفاده می‌شود.

در این مراسم به مشکلات 30 زندانی که شرایط رسیدگی به مشکلات آنها محرز شده رسیدگی شد که عمدتاً مشکلاتشان با حضور قضات مربوط به پرونده‌های آنها حل شد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول