اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک خبر داد

راه‌اندازی و افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بستک تا نیمه تیرماه

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک گفت: با پی‌گیری‌های فرمانداری این شهرستان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بستک تا نیمه تیرماه و هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی و افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بستک تا نیمه تیرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، جواد قناعتی ظهر امروز طی جلسه‌ای در این رابطه با اشاره به اهمیت و نقش محوری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی کارآفرین و افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال مولد دارد و بستر را برای بازار کار و اشتغال‌زایی مهیا می‌کند به شرط آنکه مطابق با نیازهای منطقه باشد تا بتوان از آن به طور بهینه بهره برد.

وی تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد را از عوامل انکار ناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و افزود: به منظور بهره‌گیری توان نیروهای بومی شهرستان و رفع نیاز بازار کار، هم‌سویی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان با صنایع موجود ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک بیان داشت: هر نوع سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع این نیرو است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح، فراهم کردن امکانات مناسب و اطلاع‌رسانی بیشتر می‌توان زمینه جذب و استقبال بیشتر جوانان را از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای و خوداشتغالی برای آنها در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی فراهم نمود.

قناعتی به شرایط فعلی دولت با تخصیص اعتبارات مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در راستای ایجاد بسترهای مناسب اشتغال و توسعه، جوانان را یاری کند زیرا همه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که منجر به مهارت‌آموزی و کسب فن می‌شود به صورت رایگان توسط مربیان مجرب در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

وی در پایان از راه‌اندازی شش کارگاه در رشته‌های برق ساختمان، برق صنعتی، لوله‌کشی گاز خانگی، تجاری، لوله‌کشی آب و فاضلاب، صنعت ساختمان، تعمیر تلفن همراه و تعمیر لوازم خانگی در این مرکز خبر داد.

یادآور می‌‌شود احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بستک از مصوبات دور سوم سفرهای استانی دولت هستند.

این مرکز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تجهیز شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول