اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی مطرح کرد

آمادگی فنی و حرفه‌ای برای اجرای شهروند الکترونیک در روستاها

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی نسبت به اجرای طرح شهروند الکترونیک در روستاها اعلام آمادگی کرد.

آمادگی فنی و حرفه‌ای برای اجرای شهروند الکترونیک در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین بابایان بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان دفتر روستایی استانداری

خراسان‌شمالی اظهار کرد: دراین طرح قابلیت اجرا در قالب تفاهم‌نامه بین دفتر روستایی و فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

وی افزود: توسعه روستا از راهبردهای استان بوده از این رو اجرای طرح شهروند الکترونیک می‌تواند به این برنامه بیش از پیش کمک کند.

بابایان با بیان اینکه اکنون مطالبه برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، گفت:‌ اکنون بسیاری از روستاییان برخلاف سال‌های گذشته این آموزش‌ها را از فنی و حرفه‌ای مطالبه می‌کنند.

وی افزود: این خواسته روستاییان اگرچه کار را برای فنی و حرفه‌ای مشکل‌تر می‌کند، لیکن اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ارتقای توان روستاییان بیش از پیش نمایان‌تر می‌شود و آنان پی به اهمیت آن می‌برند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی تصریح کرد: با وجود آنکه در سال‌های قبل در روستاها حضور یافته و برای آموزش‌ها آمادگی داشتیم، لیکن حجم تقاضاها و درخواست‌ها برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان در رشته‌های مختلف افزایش یافته است.

وی گفت: اکنون حجم درخواست‌ها به گونه‌ای شده که خود دستگاه‌های متولی حوزه روستا مطالبه این آموزش‌ها را داشته و بر تداوم آن در طول سال تاکید دارند.

بابایان با اشاره به ارائه پنج میلیون نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه‌ای افزود: این آموزش‌ها توسط بخش مراکز دولتی و خصوصی استان ارائه شده است و با ارائه این آموزش‌ها سطح مهارت‌ها در روستاهای استان ارتقا یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی در ادامه ساخت مراکز فنی و حرفه‌ای در بخش‌های استان را فاقد توجیه اقتصادی دانست و گفت: البته اگر فضاهایی مثل مدارس، مساجد در روستاها برای ارائه این آموزش‌ها فراهم شود، فنی و حرفه‌ای آمادگی ارائه آموزش‌ها را در طول سال به ویژه فصل تابستان به روستاییان خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به حضور 15 هزار مجوز مشاغل خانگی از سوی فنی و حرفه‌ای یادآور شد: عمده این مجوزها در روستاهای این استان بوده است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول