اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند:

ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند منوط به تامین اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند گفت: ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و به حداقل رساندن بوی نامطبوع شبکه فاضلاب آن در صورت تامین اعتبار انجام می‌شود.

ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند منوط به تامین اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید محمدنژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هزینه‌های هنگفتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند در شمال غرب شهر بیرجند و در زمینی به مساحت 60 هکتار در فاصله 9 کیلومتری این شهر به روش برکه تثبیت از نوع بی‌هوازی طراحی و اجرا شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند افزود: اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در دو فاز اجرایی شده است که فاز اول این طرح جمع‌آوری فاضلاب شمال شهر بیرجند بود که به دلیل نفوذپذیری پایین خاک که سبب پرشدن چاه‌ها و هدایت فاضلاب به معابر عمومی سطح شهر می‌شد، اجرایی شد.

محمدنژاد تصریح کرد: همچنین در فاز نخست 64 هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب بیرجند قرار گرفتند و فاز دوم این طرح در جنوب شهر بیرجند از سال 84 آغاز شد که 185 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و تا‌کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از انجام فعالیت‌های خاص برای به حداقل رساندن بوی نامطبوع این شبکه خبر داد و گفت: با ایجاد فضای سبز و کاشت درختان می‌توان این بوی نامطبوع را به حداقل رساند.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند بیان کرد: همچنین پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند تعریف شده که مطالعات آن انجام و در آینده نزدیک با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

محمدنژاد با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب بیرجند تا پایان برنامه پنجم توسعه به 90 درصد می‌رسد، ادامه داد: در حال حاضر 66 درصد جمعیت شهری بیرجند تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون 350 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و 26 هزار و 500 انشعاب شبکه فاضلاب در بیرجند نصب شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند در مصارف کشاورزی را یکی از مهم‌ترین اهداف تصفیه‌خانه این شهر برشمرد و گفت: این اقدام با نظارت دستگاه‌هایی مانند محیط زیست و مرکز بهداشت طی قراردادی به شرکت آب منطقه‌ای برای تحویل به کشاورزان واگذار شده است.

محمدنژاد تصریح کرد: روش برکه تثبیت به علت راندمان بالا در حذف آلودگی فاضلاب و سازگاری با مناطق گرم و خشک توسط مشاوران و طراحان به عنوان روش برتر انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: تنها 70 درصد مشترکان فاضلاب به شبکه شهری متصل شده‌اند و انتظار این مجموعه از شهروندان این است که بعد از نصب شبکه فاضلاب، آنها نیز نسبت به نصب شبکه داخلی ساختمان مسکونی خود اقدام کنند تا فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه به شرایط طراحی شده نزدیک و به حداکثر کارایی خود برسد.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند  با بیان اینکه برخی از شهروندان از طرح جمع‌آوری فاضلاب استقبال نمی‌کنند، تصریح کرد: در برخی از منازل مسکونی به دلیل نفوذپذیری بالای خاک، چاه فاضلاب هنوز پر نشده است و از طرح فاضلاب استقبال نمی‌کنند.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول