اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان:

احداث شبکه فاضلاب روستایی با عدم استقبال رو به ‌رو شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: احداث شبکه فاضلاب روستایی با استقبال کم از طرف روستائیان استان مواجه شده است.

احداث شبکه فاضلاب روستایی با عدم استقبال رو به ‌رو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی محمدی صبح امروز در نشست مطبوعاتی در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال گذشته اظهار کرد: این شرکت مجموعاً 941 روستای استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی جمعیت مشترکان را که خدمات به آنها ارائه شده را 206 هزار و 817 خانوار اعلام کرد و ادامه داد: مجموع افرادی که به آنها خدمات آب و فاضلاب ارائه شده حدود 638 هزار و 132 نفر روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان مجموع اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را 28 میلیارد و 420 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از محل این اعتبار 228 کیلومتر برای خط انتقال آب، 315 کیلومتر اصلاح شبکه و 120 کیلومتر احداث خط انتقال آب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 10 هزار و 700 مترمکعب برای احداث مخازن ذخیره آب حفر و تجهیز 31 حلقه چاه با افزایش 188 لیتر آب در ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ 17 واحد و آب‌رسانی سیار به روستاهایی که دارای کمبود آب شرب بودند از محل اعتبارات اختصاص یافته برای این عوامل در نظر گرفته شده است.

محمدی اضافه کرد: برای روستاهایی که در دوره گرم سال دارای کمبود آب شرب بودند این شرکت توانست 400 روستا را به طریق سیار آب‌رسانی کند.

وی از وضعیت رعایت الگوی مصرف در میان روستائیان استان سخن گفت و ادامه داد: الگوی مصرف آب در میان روستائیان 15 هزار تا 16 هزار لیتر است که با نهایت تأسف تنها 51 درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اظهار کرد: حجم آب تولیدی که مشترکان از آن استفاده می‌کنند 21 درصد از حجم آب تولیدی استان است.

وی افزود: مشترکانی که تا دو برابر الگوی مصرف، مصرف آب دارند 19 درصد هستند که 36 درصد آب تولیدی را استفاده می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: مشترکان روستایی که بیش از دو برابر الگوی مصرف، مصرف آب دارند سه درصد هستند که 22 درصد حجم آب تولیدی را مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به قیمت تمام شده هر مترمکعب آب استان اضافه کرد: در سال گذشته قیمت تمام شده هر مترمکعب آب 585 تومان بوده اما متوسط قیمت تعرفه آب برای روستائیان 78 تومان و پنج ریال برای بخش خانگی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ادامه داد: متوسط فروش قیمت تمام شده آب در زمینه بخش غیر خانگی نیز 125 تومان و پنج ریال بوده که مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و بخشی از نرخ فروش آب را دولت هر ساله به عنوان کمک زیان به شرکت آب و فاضلاب روستایی منظور می‌کند.

وی گفت: به صورت متوسط قبوضی که ما در هر ماه برای مشترکان صادر کردیم آب‌بهای آن یک هزار و 211 تومان بوده است.

محمدی اظهار کرد: 69.3 درصد مشترکان نیز که برای آنها قبض آب‌بها صادر شده کم‌تر از 5 هزار تومان بوده است.

وی نرخ آب در روستاها را 30 درصد نرخ آب نزدیک‌ترین شهر اعلام و تاکید کرد: این میزان تفاوت ذکر شده علت ایجاد مشکل در زمینه تأمین آب شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول