اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد

رونمایی پرتال مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور بخش پرتال هوشمند و تخصصی مدیریت آب در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان راه‌اندازی شد.

رونمایی پرتال مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هاشم امینی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان با اشاره به هفته مصرف بهینه مصرف آب اظهار کرد: روز چهارم تیرماه روز آب و امنیت غذایی نام‌گذاری شده که شعار سازمان بهداشت جهانی است.

وی آب را یک موضوع حیاتی و مهم عنوان کرد و ادامه داد: یکی از عواملی که موجب شده هفته مصرف بهینه آب تحت‌الشعاع قرار بگیرد بزرگداشت هفته قوه قضائیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: اگر مصرف آب در استان به صورت بهینه استفاده نشود امکان دارد آب شرب نیز دچار مشکل شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای جلوگیری از مشکلات پیش آمده در زمینه حوزه شرب بحث مدیریت مصرف است.

امینی شرایط موجود در حوزه آبریز زاینده‌رود را غیر مطلوب عنوان کرد و گفت: وقوع پدیده خشک‌سالی در چندین سال متوالی در استان اصفهان کاهش حدود 70 درصدی حجم بارندگی را نسبت به متوسط بلندمدت دربر داشت که این امر منابع آبی را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: میزان ذخیره آب در زاینده‌رود نیز نسبت به متوسط بلندمدت نیز 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: ما از مردم نمی‌خواهیم آب مصرف نکنند بلکه شعار مسئولان آبفا مدیریت مصرف بهینه آب روزانه است.

وی با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی در زمینه مصرف آب گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی میزان آب مورد نیاز هر فرد در زندگی شهری در طول شبانه‌روز 81 لیتر است.

امینی تصریح کرد: در استان اصفهان مصرف آب شرب میان 213 تا 216 لیتر است که رقم بسیار بالایی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در زمینه مصرف بهینه آب در استان اظهار داشت: استان اصفهان در سال گذشته در زمینه حوزه شرب 3.7 درصد کاهش مصرف داشته و حدود شش درصد نیز کاهش تولید را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: با اقدامات و صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در زمینه آب ما به سمت و سویی در حرکتیم که آب را مدیرت و ذخیره کنیم.

وی با اشاره به میزان آب شرب استفاده شده در استان ادامه داد: در حال حاضر استان اصفهان حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که اگر هر شهروند اصفهانی در طول شبانه‌روز یک لیتر آب صرفه‌جویی کند شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می‌تواند 17 هزار و 619 نفر دیگر در استان اصفهان را از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند سازد.

امینی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مصرف بهینه آب گفت: علاوه بر اقدامات تعرفه‌ای که از طریق آن مشترکان پر مصرف باید بهای بیشتری بابت مصرف آب بپردازند اقدامات فنی و مهندسی و فرهنگی هم از دیگر راهکارها است، به طوری که در سال گذشته 140 کیلومتر اصلاح شبکه و انشعابات فرسوده در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما باید به مشترکان راهکار مدیریت مصرف ارائه دهیم تا اینکه در زمینه مصرف آب به مشکلی برخورد نکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به  پرتال مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: این پرتال برای نخستین بار در کشور امروز رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این پرتال دارای امکانات بسیار ساده‌ای است که اقشار مختلف استان به آسانی از این قسمت استفاده کرده و اطلاعاتی در زمینه مصرف آب خود کسب کنند.

امینی اضافه کرد: این سایت میزان مبلغ و مصرف آب هر خانواری را محاسبه کرده و به مشترکان اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: مسئولان به همراه مردم استان اصفهان با توجه به مدیریت بهینه مصرف آب می‌توانند تابستان سال جاری را بدون دغدغه‌ای در زمینه آب سپری کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول