اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان:

49 روستای بالادست رودخانه در اولویت اجرای شبکه فاضلاب روستایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: 49 روستای واقع در بالادست رودخانه در اولویت اجرای شبکه فاضلاب روستایی استان اصفهان هستند.

49 روستای بالادست رودخانه در اولویت اجرای شبکه فاضلاب روستایی هستند

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب روستایی استان اصفهان اظهار داشت: فاضلاب در روستاها یک طرح جدیدی است که در استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از حدود 67 روستایی که در کشور وجود دارد حدود 90 روستای کشور از طرح شبکه فاضلاب استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به دور دوم سفر هیئت دولت به استان اصفهان مصوبه‌ای در زمینه اجرای شبکه فاضلاب روستایی برای روستاهای بالادست رودخانه‌ها از جمله زاینده‌رود که آب شرب از آن استفاده کرده و بالای 10 خانوار هستند تصویب شد.

وی افزود: اجرای شبکه فاضلاب برای روستاهایی که از رودخانه به عنوان آب شرب استفاده می‌شود در اولویت کاری قرار می‌گیرند.49 روستا در بالادست رودخانه قرار گرفته‌اند که در اولویت اجرای شبکه فاضلاب روستایی هستند.

محمدی از اتمام اجرای شبکه فاضلاب در سه روستای شهرستان لنجان خبر داد و گفت: طرح شبکه فاضلاب در دو روستای دیگر لنجان و دو روستای شهرستان خور و بیابانک و روستای هاشم‌آباد  نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اظهار داشت:  در مجموع روستاهای استان تنها در هفت روستا طرح شبکه فاضلاب اجرایی شده یا در دست اجرا است.

وی ادامه داد: از طریق اعتبارات بانک توسعه اسلامی هفت روستای استان برای طرح شبکه فاضلاب مصوب شد که از طریق همین بانک این طرح عملیاتی می‌شود.

محمدی با اشاره به خشکسالی‌های موجود در استان گفت: در حال حاضر اولویت کاری ما تأمین آب برای روستاییان استان است.

وی هزینه اجرای طرح شبکه فاضلاب را دو تا سه برابر تأمین آب عنوان کرد و  ادامه داد: در روستاهای لنجان و سعیدآباد  850 مشترک باید در خریداری چاه فاضلاب شرکت می‌کردند که تنها 350 مشترک این کار را انجام دادند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان از حق انشعاب دریافت شده از مشترکان در زمینه شبکه فاضلاب سخن گفت و افزود: حق انشعاب دریافت شده از مشترکان 35 هزار تومان است که اگر دیگر موارد در آن لحاظ شود 110 تا 120 هزار تومان نیز هزینه می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول