اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

بتونی کردن انهار تاثیر فزاینده‌ای بر استفاده بهینه از آب دارد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: اجرای طرح پوشش انهار سنتی یا بتونی کردن انهار تاثیر فزاینده‌ای بر عملکرد آبیاری در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب دارد.

بتونی کردن انهار تاثیر فزاینده‌ای بر استفاده بهینه از آب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، استاندار گیلان عصر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان رسالت این شهرستان اظهار کرد: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 936 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مهدی سعادتی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان رسالت ماسال را شامل واحدهای انتقال فاضلاب خام به ایستگاه پمپاژ، ساخت کنترل و اپراتوری، سازه‌های هوا‌دهی ته‌نشینی، کلر زنی، تغلیظ لجن، هازم، ذخیره و انتقال پساب عنوان کرد.

وی با اشاره به افتتاح طرح انهار آبرسانی کشاورزان منطقه ماسال بیان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 950 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گیلان افزود: اجرای طرح پوشش انهار سنتی یا بتونی کردن انهار تاثیر فزاینده‌ای بر عملکرد آبیاری در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب دارد.

وی با برشمردن مزایای طرح پوشش انهار تصریح کرد: از مزایای طرح مذکور این است که آب به سرعت به زمین‌های کشاورزی انتقال یافته و از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

به گفته سعادتی انهار کشاورزی علاوه بر انتقال آب‌های کشاورزی، آب‌های سطحی را نیز جمع‌آوری می‌کند از این‌رو انهار کشاورزی در داخل گیلان یک مزیت است و با مدیریت صحیح این امر می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با احداث طرح انهار آبرسانی کشاورزان ماسال یک‌هزار و 500 نفر از کشاورزان با یک‌هزار و 50 هکتار اراضی شالیزاری این طرح بهره‌مند شدند.

به گزارش فارس، استاندار گیلان در ادامه سفر شهرستانی خود به ماسال از ساخت مسکن مهر این شهرستان بازدید کرد.

مسکن مهر ماسال شامل 200 واحد در 25 بلوک 8 واحدی به صورت چهار طبقه روی پیلوت با آسانسور از نوع اسکلت پیچ و مهره‌ای با مساحت 75 متر مربع مفید و اعتبار 5 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در حال احداث است.

طرح ورزشی احداث استخر بانوان ماسال با مساحت یک‌هزار و 510 متر مربع و اعتبار 950 میلیون تومان که تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مورد بازدید استاندار گیلان قرار گرفت و برای اتمام هرچه سریع‌تر آن تذکرات لازم را به مسئولان امر ارائه داد.

برای این طرح ورزشی که از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت است 550 میلیون تومان تاکنون هزینه شده است.

در مراسم بازدید از طرح‌های ماسال فرماندار این شهرستان، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استان و شهرستان ماسال و جمعی از کشاورزان و  اهالی منطقه حضور داشتند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول